آفتاب

توضیحات پیرموذن درباره موضوع استیضاح سه وزیر دولت

توضیحات پیرموذن درباره موضوع استیضاح سه وزیر دولت

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به ارائه توضیحاتی در مورد آخرین پیگیری‌های انجام شده برای تعیین تکلیف 170 نماینده‌ای که در دوران کاندیداتوری که از رحیمی پول گرفته‌اند، پرداخت و همچنین در خصوص تلاش برخی برای استیضاح وزرای کار، کشور و فرهنگ و نامه 100 نماینده به رییس‌جمهور برای دادن اجازه انتقاد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در مورد تلاش برخی نمایندگان جهت استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اگر این استیضاح کلید بخورد یک استیضاح جناحی، باندی و نگاه واپس‌گرایانه به فرهنگ است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد تلاش برخی دیگر از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور نیز گفت: وزیر در صحبت‌هایی موضوع استفاده از رانت قاچاق برای تبلیغات را از ناحیه سیاسیون مطرح کردند که نمی‌دانم چرا برخی ناراحت شدند و می‌خواهند موضوع استیضاح وزیر را مطرح کنند. بهتر است وزیر به صورت شفاف توضیحاتی را در این رابطه بدهند.

وی در مورد استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز مدعی شد:‌ کرمانی‌ها و اصفهانی‌های مجلس می‌خواهند استیضاح وزیر کار را کلید بزنند. این استیضاح ریشه در منافع جناحی و اختلاف در انتصابات و حتی منافع خانوادگی دارد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه در مورد نامه 100 نماینده به رییس‌جمهور، گفت: 100 نماینده در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار دادن اجازه و اختیار انتقاد شدند این در حالی است که همین امروز آقای مصباحی‌مقدم دولت را در سخنانش تخریب کرد یا این‌که یک نماینده‌ای که مدیرکل اسبق ارشاد استان قم بود بدون داشتن مجوزی از هیات رییسه شب‌نامه‌هایی را در کازیوی نمایندگان قرار داده و در آن به رییس‌جمهور توهین کرده آن هم به رییس‌جمهور دولتی که برآمده از اراده ملت است.

پیرموذن با بیان این‌که «دولت و رییس‌جمهور به حد کافی مورد توهین و نقد قرار می‌گیرند»، در عین حال ادعا کرد: همین نماینده‌ای که قبلا مدیرکل ارشاد استان قم بوده بودجه‌ای که در اختیار داشته را خرج نکرده؛ این همان کاری است که آقای کرباسچی کرده بود و کم مانده بود که اعدام شود. اکنون این تخلفات را هیات تخلفات دولت مورد بررسی قرار داده و رای بدوی داده که اینقدر هم این رای را بزرگ کردند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد تلاش برخی برای ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی و کاهش اختیارات این سازمان، گفت: این روزها تهدیداتی از باب کاهش اختیارات سازمان محیط زیست از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود که شاید این موضوع ناشی از بحران عمیق خوزستان است اما نباید فراموش کرد که این مشکل با یک کلید قابل حل نیست. کشور ما گرفتار بمباران مسائل زیست محیطی است و ریشه ریزگرد در خارج و داخل کشور است که نباید این بحث را سیاسی کنیم. امیدوارم این مشکل با انسجام بیشتری حل شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پیگیری‌هایش برای تعیین اسامی 170 نماینده‌ای که در دوران کاندیداتوری‌شان از رحیمی پول گرفته‌اند، گفت: بنده از شخص آقای لاریجانی و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اصل 90 برای ورود به این موضوع استقبال و تشکر می‌کنم. این سه بزرگوار از قوه قضاییه خواستند که این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند. یکی از اعضای هیات رییسه دیروز در گفت‌وگو با یکی از سایت‌ها گفته بود که چنین نامه‌ای را ندیده است. این صحبت درست نیست. بنده این نامه را پیش دکتر لاریجانی بردم. در پیگیری‌ها جهت تنویر افکار عمومی قول مساعد داده شد.

وی مدعی شد: طبق اطلاع بنده بعد از انتخابات مجلس هشتم، بسیاری 30 الی 90 میلیون تومان از آقای رحیمی و تیم‌شان پول گرفته و وامدارش شدند. در این بین برخی کاندیدا بودند که بعد از گرفتن پول از کاندیداتوری استعفا دادند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین از رییس مجلس برای پیگیری جهت اختصاص 150 تومان به ازای هر کیلو سیب‌زمینی جهت صادرات این محصول قدردانی کرد و گفت که علیرغم مصوبه دولت و پیگیری مجلس تاکنون این پول از طریق وزارتخانه به کشاورزان داده نشده است.

وی مجددا از رییس مجلس به دلیل سفرش به حوزه انتخابیه‌اش تشکر کرد و گفت: ایشان در سفرش پروژه‌ای را کلنگ زد که مورد تایید مسئولان زیست محیطی و حتی شکایت دامداران بود. بنده به این موضوع شکایت کردم و حتی گفتم که شاید آقای لاریجانی می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، این‌طور نیست. ایشان همراه دولتند و به دنبال مبارزه با رادیکال‌ها هستند و مجلس را به خوبی مدیریت می‌کنند. برخی سایت‌ها به این اظهارات دامن زدند که اظهارات بنده ناشی از عصبانیتم بود.

انتهای پیام

کد N743095

وبگردی