آفتاب
سودانی به ایسنا خبر داد

دستور لاریجانی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان فولاد

دستور لاریجانی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان فولاد

نماینده مردم اهواز از پیگیری و دستور رئیس مجلس برای پیگیری مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد خبر داد.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ارائه طوماری از سوی بازنشستگان صنعت فولاد به رئیس مجلس، اظهار کرد: بنده طوماری که از سوی تجمع کنندگان صنعت فولاد در مقابل مجلس تهیه شده بود را به رئیس مجلس ارائه کردم و ایشان نیز آن را برای پیگیری در هیأت دولت به معاون پارلمانی رئیس جمهور ارجاع دادند.

وی اظهار کرد: بنده نیز طی صحبتی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین انصاری داشتم تا نسبت به حل این معضل در هیأت دولت پیگیری لازم را داشته باشند و آقای انصاری مطرح کردند که با توجه به این‌که واگذاری ‌ها حساب شده نبوده، نوعی سردرگمی در واگذاری شرکت‌ها انجام شده است که باید تجمیع و تعیین تکلیف شود.

سودانی خاطرنشان کرد: البته معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد که این مسأله مشکل ساده‌ای نیست و نیاز به تدبیر و هماهنگی دارد.

سودانی همچنین اظهار کرد: تجمع کنندگان مقابل مجلس خواستار اجرایی شدن ماده 59 در مورد مطالبات خود بودند، ضمن این‌که نسبت به سهام ترجیحی اعتراض داشتند و بیان کردند که سازمان حسابرسی کل کشور تا پایان سال 92 میزان کتبی صندوق را 35 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اما برای جبران این موضوع از طریق واگذاری‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر این‌که هنوز میزان کسری صندوق تعیین و جبران نشده است، گفت: بازنشستگان صنعت فولاد درخواست داشتند دولت در رابطه با حل این معضل تدبیری بیندیشد که مهمترین مطلب نیز تعیین تکلیف آنها و معوقاتی که داشته‌اند است.

انتهای پیام

کد N743068

وبگردی