آفتاب

آمریکا تغییر در استراتژی افغانستان را رد کرد

آمریکا تغییر در استراتژی افغانستان را رد کرد

کاخ سفید با رد هرگونه تغییر در استراتژی افغانستان به ویژه درباره کاهش سربازان آمریکایی در این کشور اعلام کرد،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان آماده دریافت ایده برای بررسی استراتژی خود با استفاده از مشورت با رهبری ارشد نظامی ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پی تی آی، "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این استراتژی به این صورت است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به آن اطمینان کامل دارد اما آماده بررسی همین استراتژی بر مبنای مشاوره و رایزنی با فرمانده ارشد نظامی ایالات متحده است. در ابتدای امر هر جا که لازم باشد، عملیات مقابله با تروریسم انجام می شود اما همچنان به آموزش، مشاوره و تجهیز نیروهای امنیتی افغان می‌پردازیم.

وی افزود: چنین اقدامی هم اکنون در حال انجام است و مقام‌های دولت کابل گفته‌اند که بر این باورند این عملیات موثر و سودمند بوده و به تضمین امنیت کشور کمک کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین ادامه داد: اوباما همچنان به این استراتژی ادامه می‌دهد او برای دریافت ایده‌ها و مشورت‌های رهبری نظامی آمریکا اعضای ارشد تیم امنیت ملی آماده است تا به بررسی این مساله بپردازد که این استراتژی در قبال افغانستان چه تاثیری بر اوضاع می‌گذارد.

در همین حال، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قرار است پس از مذاکرات به آمریکا برود و با اوباما در کاخ سفید دیدار کند.

جاش ارنست ادامه داد: ما به دقت با رهبران نظامی درباره این استراتژی به رایزنی پرداخته‌ایم. همچنین با دولت کابل نیز به دقت همکاری کرده‌ایم چون در نهایت افغان‌ها شریک ما هستند؛ یک همکاری مثمرثمر میان آمریکا و جامعه جهانی و دولت افغانستان. نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر مسئول برقراری اوضاع امنیتی در کشور خودشان هستند. ما این مسئولیت را به آن‌ها داده‌ایم و حال آنچه که وجود دارد تلاشی برای تداوم ارتقای ظرفیت و توانایی آن‌ها در حفاظت از کشورشان است.

انتهای پیام

کد N743064

وبگردی