آفتاب
ایمن زاده:

رفع نابرابری و تبعیض در امور‌ پرستاران ضروری است

رفع نابرابری و تبعیض در امور‌ پرستاران ضروری است

سمنان - معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حذف نابرابری و تبعیض در پرداختی‌ها به پرستاران و هماهنگ بودن حقوق این قشر، گفت: باید تبعیض ها برطرف شود و پرداخت های مالی به صورت منصفانه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام امین زاده در همایش تجلیل از پرستاران نمونه استان سمنان که به مناسبت روز پرستار در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه باید کارانه و دستمزد پرستاران به صورت شفاف مشخص شده و مدیران ارشد سازمانی پرستاران نمونه را برای پرداخت تشویقی‌های بیشتر به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی کنند اظهار داشت: مسئولیت مدنی پرستاران رابطه‌ای بسیار پیچیده داشته و نباید صرفاً پرستاران را در یک اتفاق خاص در بیمارستانها مقصر دانست.

وی با تاکید بر اینکه بخش سلامت و حقوق بیماران به صورت مستقیم با خدمات پرستاران گره خورده است و اگر این قشر نباشند بخش سلامت، کاری از دستش برنمی آید گفت: پرستار باید در محیط کاری خود ایمن باشد تا بتواند خدمات مناسبی به بیماران انجام دهد.

پرستاران بیمه مسئولیت شوند

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که پرستاری، شغلی است که با بالاترین سرمایه انسانی سر و کار دارد و ضرورت دارد به مجموعه بهداشت و سلامت که بیشترین تعداد آن را پرستاران تشکیل می دهند نگاه ویژه ای شود، اظهار داشت: باید تدابیری اندیشید تا همه پرستاران بیمه مسئولیت شوند.

امین‌زاده با بیان اینکه  نمی‌توان ادعا کرد که هیچ انسانی از خطا و اشتباه مصون باشد، گفت: بیمه مسئولیت از پرستارانی که به هر دلیل دچار خطا و اشتباه شوند حمایت حقوقی و مالی خواهد کرد.

وی با اشاره به سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در این سیاستها، نگاه ویژه ای به پرستاران و شغل پرستاری شده است.

حقوق بیماران و پرستاران به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد

معاون حقوقی رئیس جمهور، بر تأمین نیازهای تجهیزاتی، مالی، حرفه‌ای و آموزشی پرستاران برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران تأکید کرد و گفت: باید حقوق بیماران و پرستاران به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.

امین‌زاده با بیان اینکه مسئولیت پرستاران در سه طیف مدنی، کیفری و انتظامی خلاصه می شود عنوان کرد: باید کمک کنیم که جامعه پرستاری در محیط کاری کمتر درگیر این موارد شوند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پرستاران نمونه استانی و کشوری تجلیل شد.

کد N743054

وبگردی