آفتاب

نگرانی آمریکا از اقدام اسرائیل در قطع برق فلسطینی‌های کرانه باختری

نگرانی آمریکا از اقدام اسرائیل در قطع برق فلسطینی‌های کرانه باختری

در پی اقدام یک شرکت اسرائیلی مبنی بر قطع برق فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری، دولت آمریکا نسبت به مساله قطع برق در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اظهار کرد: ما از تاثیرات بد قطع خدمات ارائه شده برای شهروندان فلسطینی از جمله قطع برق که از سوی یک شرکت اسرائیلی صورت گرفته نگرانیم اما بیش از آن نگرانیم که اگر دولت فلسطین درآمدهای مالیاتی خود را از اسرائیل پس نگیرد و کمک‌های بیشتری از کشورهای اهدا کننده دریافت نکند نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.

یک شرکت برق اسرائیلی روزانه به مدت 45 دقیقه برق فلسطینی‌های ساکن دو شهر نابلس و جنین در کرانه باختری را به دلیل افزایش بدهی‌ شرکت‌های برق فلسطینی به این شرکت قطع کرده است.

این شرکت اعلام کرد: تا زمانی که بخش زیادی از بدهی‌های فلسطین که مبلغی حدود 8 / 1 میلیارد شکل(واحد پول رژیم صهیونیستی) است پرداخت نشود قطع برق در دو شهر نابلس و جنین ادامه دارد و این اقدام شامل شهرهای دیگر هم می‌شود.

ساکی همچنین در خصوص اوضاع سوریه اظهار کرد که کشورش تلاش می‌کند تا در خصوص تحولات سوریه با ترکیه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

ساکی تصریح کرد: ترکیه و آمریکا معلومات و اطلاعات زیادی را در خصوص اوضاع سوریه مبادله می‌کنند و این هماهنگی میان آن‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص آگاهی آمریکا از اهمیت مقبره سلیمان شاه برای ترکیه گفت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا با چاووش اوغلو، همتای ترکی خود در یک تماس تلفنی، در خصوص عملیات انتقال این مقبره گفت‌وگو کردند و به خانواده سربازانی که در این عملیات کشته شدند تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام

کد N742734

وبگردی