آفتاب

افشای دروغگویی‌های نتانیاهو علیه ایران در اسناد موساد

افشای دروغگویی‌های نتانیاهو علیه ایران در اسناد موساد

روزنامه گاردین و شبکه خبری الجزیره اسنادی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد هشدارهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی‌اش در سازمان ملل در خصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در تضاد با گزارشات موساد بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی سال 2012 خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصویری از یک بمب به نمایش گذاشت و مدعی شد ایران ظرف حداکثر یک سال مواد کافی برای ساختن بمب اتم را خواهد ساخت.

اسناد تازه منتشر شده از سوی روزنامه گاردین و شبکه خبری الجزیره نشان می‌دهد که موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در همان زمان طی گزارشی این ادعای بنیامین نتانیاهو را نقض کرده بود.

نتانیاهو در این سخنرانی تصویری از یک بمب فرضی را به حاضرین در سازمان ملل نشان داد و مدعی شد تهران حداکثر می‌تواند تا بهار سال آینده به اورانیوم غنی شده با درصد بالا برای تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و سپس خواستار توقف این مسأله شد.

وی همچنین ادعا کرد: هیچ چیز بیشتر از یک ایران هسته‌ای نمی‌تواند جامعه جهانی را به خطر بیندازد.

اما به نوشته گاردین در گزارش محرمانه‌ای که موساد پس از سخنرانی نتانیاهو در اختیار آفریقای جنوبی قرار داد نتیجه‌گیری شده بود که ایران فعالیت‌های لازم برای تولید سلاح هسته‌ای را دنبال نمی‌کند. این گزارش به روشنی تأکید کرد میان آنچه سیاستمداران اسرائیلی و عموم ادعا می‌کنند و آنچه سازمان جاسوسی و ارتش اسرائیل ارزیابی کرده است فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

همچنین در گزارش موساد آمده بود حتی اگر ایران اورانیوم غنی شده کافی با خلوص 5 درصد را انباشته و بخشی از آن را تا 20 درصد غنی‌سازی کرده باشد، به نظر نمی‌رسد که آماده غنی‌سازی در سطوح بالاتر باشد.

این اسناد در حالی منتشر شده است که مناقشات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران، در آستانه سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به واشنگتن برای سخنرانی علیه این مذاکرات در کنگره بالا گرفته است.

کاخ سفید نگران است که مقامات صهیونیستی با صحبت‌های فتنه‌انگیزشان ممکن است به روند مذاکرات حساس میان ایران و قدرت‌های جهانی آسیب بزنند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیز اختلافاتی با موساد داشته است. رئیس سابق موساد که در دسامبر 2010 دوره کاری‌اش به پایان رسید با دستور نتانیاهو برای آمادگی برای حمله نظامی به ایران مخالفت کرده بود.

یک مقام ارشد دولت رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتشار این اخبار گفت که هیچ تناقضی میان اظهارات نتانیاهو و اسنادی که به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل نسبت داده می‌شود وجود ندارد.

این اسناد همچنین حاوی اطلاعات دیگری شامل تلاش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای برقراری ارتباط با حماس علی‌رغم ممنوعیت ‌این مسأله از سوی آمریکا، تهدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا علیه رئیس جمهور فلسطین برای جلوگیری از به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل و... است.

انتهای پیام

کد N742719

وبگردی