آفتاب
رئیس قوه قضائیه:

قانون اساسی وظایف بزرگی را به عهده دستگاه قضا نهاده است

قانون اساسی وظایف بزرگی را به عهده دستگاه قضا نهاده است

به لحاظ قانون اساسی بخشی از وظایف قوه قضاییه نظارتی است که در این مسیر باید استقلال دستگاه قضا بسیار واضح و مشخص باشد.

رئیس قوه قضائیه تاكید كرد: قانون اساسی وظایف بزرگی را به عهده دستگاه قضا نهاده است به طوری که این موضوع را می‌توانیم در بخش نظارتی در ماده 156 تا 174 قانون اساسی مشاهده کنیم که این ماده‌ها به وظایف نظارتی قوه قضاییه جدا از حل خصومت و صلح تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی گفت: امر قضا، امر بسیار خطیری است که در روایات نیز به آن بسیار تاکید شده است که بیشتر این روایات تاکید بر آن دارند کسی که حائز شرایط قضا نیست، وارد این منصب نشود.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد این شغل دارای شان بسیار بالایی است و ما امروز باید اهمیت امر قضا را به خوبی بشناسیم و برای آن آماده باشیم.

رئیس دستگاه قضا با یادآوری جایگاه قوه قضائیه در قانون اساسی اظهار داشت: قانون اساسی وظایف بزرگی را به عهده دستگاه قضا نهاده است به طوری که این موضوع را می‌توانیم در بخش نظارتی در ماده 156 تا 174 قانون اساسی مشاهده کنیم که این ماده‌ها به وظایف نظارتی قوه قضاییه جدا از حل خصومت و صلح تاکید دارند.

آملی لاریجانی ادامه داد: به لحاظ قانون اساسی بخشی از وظایف قوه قضاییه نظارتی است که در این مسیر باید استقلال دستگاه قضا بسیار واضح و مشخص باشد.

کد N742715

وبگردی