آفتاب

خضری: پرداختی به پرستاران به عدالت نزدیک‌تر شود

خضری: پرداختی به پرستاران به عدالت نزدیک‌تر شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تجمع چند روز گذشته پرستاران از استان‌های مختلف کشور مقابل مجلس، ضمن اعلام پشتیبانی از این پرستاران، گفت که باید پرداختی‌ها به بخش پرستاری عادلانه‌تر شود.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اعتراض پرستاران به تعرفه‌ها و عدم تغییر حقوق آنها است در حالیکه علاوه بر سختی کار، حجم کار آنها هم بر اثر اجرای طرح تحول سلامت افزایش پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود بیش از 60 هزار پرستار در سیستم درمانی کشور، اضافه کرد: علاوه بر این اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شده مراجعه مردم به بخش درمان دولتی سه تا پنج برابر شود، این در حالی است که تعرفه پرستاران مورد رضایت آنها نیست.

وی با بیان اینکه در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداختی پرستاران باید واقعی‌تر و عادلانه‌تر باشد، اظهار کرد: ما از پرستاران پشتیبانی می‌کنیم و معتقدیم باید در پرداخت کارانه آنها به سمت عدالت برویم و به طور کلی پرداخت به بخش پرستاری به گونه‌ای پیش بینی شود که باعث تشویق آنها باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستمزد هشت تا 10 برابری پرستاران در کشورهای همسایه، این موضوع را از انگیزه‌های مهاجرت پرستاران از ایران به سایر کشورها عنوان و گفت: طرح ارتقای بهره‌وری پرستاران که پیش از این وعده داده شده بود نیز تنها 15 تا 20 درصد اجرایی شده در حالیکه برای جلب رضایت پرستاران این طرح باید به شکل کامل عملیاتی شود.

وی در پایان با بیان اینکه پرداختی پرستاران در حال حاضر متناسب با مسئولیت‌شان نیست، اظهار کرد: پرستاران باید به نسبت مسئولیتی که در درمان بیماران دارند از دستمزد بیشتری هم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

کد N742666

وبگردی