آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی رهبران پاکستان و افغانستان درباره امنیت منطقه و مقابله با تروریسم

گفت‌وگوی تلفنی رهبران پاکستان و افغانستان درباره امنیت منطقه و مقابله با تروریسم

رئیس‌جمهوری افغانستان در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان درباره عملیات مقابله با تروریسم در منطقه و روابط بین دو کشور به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه نیشن، منابع مطلع اعلام کردند، "نواز شریف"، نخست‌وزیر پاکستان و اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان درباره مسائل مشترک صحبت کرده و درباره مقابله با تروریسم و انجام اقداماتی با هدف احیای صلح در افغانستان به توافق کامل رسیدند.

رئیس‌جمهوری افغانستان چند روز قبل همکاری اسلام‌آباد را در برقراری و احیای صلح در افغانستان ستود و در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابل تلاش‌های اخیر پاکستان را در پیمودن راه‌هایی برای سازش و احیای صلح در افغانستان می‌ستاید.

وی افزود: دو حمله اخیر در پاکستان و افغانستان – یکی در نوامبر 2014 در منطقه یحیی خل با 50 کشته و دیگری قتل عام در مدرسه نظامی در پیشاور پاکستان با 153 کشته – باعث شد تا دو کشور نزدیک‌تر شوند.

براساس گزارش رسانه‌ای، رئیس‌جمهوری افغانستان و نخست‌وزیر پاکستان درباره روابط دو جانبه و تجارت ترانزیت افغانستان به گفت‌وگو پرداختند.

نواز شریف بار دیگر تاکید کرد که روابط میان دو کشور باید هر روز بیشتر و بهتر شود.

رئیس‌جمهوری افغانستان نیز رضایتمندی خود را بابت بهتر شدن روابط میان کابل و اسلام‌آباد ابراز داشت و از اعزام راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان که به تقویت روابط میان دو کشور کمک کرده، تشکر کرد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، مدیر اجرایی دولت افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات صلح با طالبان احتمالاً در چند روز آتی برگزار می‌شود. اگرچه خود طالبان این مساله را رد کرده است. وی در جریان نشستی در شورای وزرای افغانستان گفت: مذاکرات صلح چند روز آتی برگزار می‌شود و این به نفع افغانستان است.

عبدالله همچنین سفر فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان را مورد ستایش قرار داد و گفت: ما از صحبت این مرد درباره اینکه دشمن افغانستان، دشمن افغانستان هم هست، استقبال می‌کنیم. طالبان هیچ گزینه‌ای بجز آمدن بر سر میز مذاکره و گفت‌وگو با دولت کابل ندارد.

انتهای پیام

کد N742638

وبگردی