آفتاب

یوروپل: همکاری آژانس‌های اطلاعاتی اروپا در مقابله با تروریسم باید افزایش یابد

یوروپل: همکاری آژانس‌های اطلاعاتی اروپا در مقابله با تروریسم باید افزایش یابد

رئیس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) گفت: آژانس‌های پلیس و اطلاعات سراسری اتحادیه اروپا باید برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری‌های بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "راب وینرایت"، رئیس یوروپل در نشستی با خبرنگاران خارجی در هلند گفت: سازمان یوروپل می‌تواند به رهگیری افراطیون، تسلیحات و پول نقد آن‌ها در سراسر مرزهای اروپا کمک کند چون عملیات مقابله با تروریسم پس از حملات اخیر در پاریس و کپنهاگ شدت یافته است و هدفش از میان بردن تهدیدهای تروریستی است.

وی افزود: یوروپل پایگاه داده‌ای از 3000 تن که به عراق و سوریه سفر کرده‌اند، تشکیل داده و البته تعداد این افراد ممکن است بیش از این‌ها باشد.

این پایگاه داده‌ای شامل اسامی افراد و اطلاعات آن‌هاست که در مقر یوروپل در لاهه هلند نگه داشته می‌شود. ما به دنبال همکاری و ارتباط با سایر کشورها هستیم تا بهتر بتوانیم به مقابله با تروریسم بپردازیم. می‌توانیم ابعاد استراتژیک این مشکل را مشاهده کنیم.

رهبران اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری میلادی توافق کردند تا اقدامات مقابله با تروریسم را با هدف حفاظت از کشورهایشان در مقابل تروریسم انجام دهند؛ اقدامی که به یوروپل و دیدگاه غالب آن برای مقابله با این تهدیدهای تروریستی نقش کلیدی می‌دهد.

یوروپل مدت‌هاست که در روند مقابله با تروریسم و جرائم برون مرزی همچون پولشویی، جرایم سایبری و قاچاق سلاح کمک می‌کند. رئیس سازمان یوروپل ادامه داد، تمامی این اقدامات برای تعیین هویت و توقیف و بازداشت افراد پیش از انجام حملات است.

انتهای پیام

کد N742544

وبگردی