آفتاب

دادگاهی آمریکایی فلسطین را به پرداخت 218 میلیون دلار غرامت محکوم کرد + انتقاد فلسطین

دادگاهی آمریکایی فلسطین را به پرداخت 218 میلیون دلار غرامت محکوم کرد + انتقاد فلسطین

هیات منصفه دادگاهی در نیویورک با صدور حکمی تشکیلات خودگردان فلسطین را به پرداخت 218 میلیون دلار غرامت به قربانیان آمریکایی در شش حمله‌ای که بین سال‌های 2002 تا 2004 در اسرائیل رخ داده بود، ملزم کرد. فلسطین نیز ضمن ابراز ناامیدی نسبت به این اقدام اعلام کرد که اقداماتی را علیه آن اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هیات منصفه دادگاهی در نیویورک با صدور حکمی تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) را به حمایت از انفجارهایی که بین سال‌های 2002 تا 2004 نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داده بود متهم و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا 218 میلیون دلار را به قربانیان آمریکایی در شش حمله‌ای که بین این سال‌ها در اسرائیل رخ داده بود، محکوم کرد.

هیات منصفه 25 اتهام را به تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین وارد کرد و شکایت‌های 10 خانواده آمریکایی را که خواهان پرداخت غرامتی بیش از 350 میلیون دلار شده بودند، تایید کرد.

انفجارهای سال 2002 تا 2004 به کشته شدن 33 تن و زخمی شدن بیش از 450 تن انجامید.

در همین حال دولت فلسطین ناامیدی خود را از حکم این دادگاه ابراز و اعلام کرد: دادگاه نیویورک حکم‌های قانونی که پیشتر از سوی دادگاه‌های آمریکایی صادر شده نادیده گرفته است؛ حکم‌هایی که در آنها اعلام شده طرف‌های محلی آمریکایی طرف‌هایی نیستند که بتوانند چنین جلساتی را برگزار کنند.

در بیانیه دولت فلسطین آمده است: طرف‌های فلسطینی اقداماتی را علیه این حکم اتخاذ و عدالت را برای فلسطینی‌ها محقق خواهند کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: ما به نظام قضایی آمریکا اعتماد داریم اما به موضع قانونی خود نیز ایمان داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: صدور این حکم تلاش مجددی از سوی تندروهای اسرائیلی برای سوءاستفاده از نظام قضایی آمریکا است که تندروی دولت خود را توجیه و راهکار تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد و موجب افزایش غیرقانونی شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین می‌شود.

دولت فلسطین این حکم را «پاسخ یأس‌آوری» دانست که به میلیون‌ها فلسطینی که به دموکراسی و حاکمیت قانون اعتماد دارند ضربه زده است.

همچنین پاسخ یأس‌آوری برای جامعه جهانی است که برای حل اختلافات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تلاش می‌کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صدور این حکم را «پیروزی معنوی» برای اسرائیل دانست.

انتهای پیام

کد N742263

وبگردی