آفتاب

اشتون کارتر در کویت: در نهایت داعش را شکست خواهیم داد

اشتون کارتر در کویت: در نهایت داعش را شکست خواهیم داد

وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به کویت با امیر این کشور و رهبران نظامی و سیاسی آمریکا دیدار و تاکید کرد: داعش خطری برای تمامی منطقه است اما ما در نهایت داعش را شکست خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "اشتون کارتر"، ‌وزیر دفاع جدید آمریکا در سفر به کویت با "صباح الاحمد الجابر الصباح"، امیر این کشور دیدار و در خصوص ادامه همکاری‌های امنیتی مشترک میان دو کشور و تقویت روابط دو جانبه میان آمریکا و کویت بحث و تبادل نظر کرد.

کارتر همچنین شراکت استراتژیک میان آمریکا و کویت و حمایت این کشور از همکاری مشترک را ستود. دو طرف در خصوص راه ‌های مقابله با داعش و آمادگی کویت برای تقویت عملیات نظامی ائتلاف بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار "خالد الجراح الصباح"، وزیر دفاع کویت و سفیر آمریکا در کویت نیز حضور داشتند.

اشتون کارتر همچنین از آمادگی کویت برای میزبانی از نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف استقبال و اعلام کرد که داعش در نهایت شکست خواهد خورد و هیچ تردیدی در خصوص این مساله وجود ندارد.

کارتر تصریح کرد: در خصوص اینکه ما از چه ابزاری برای تکمیل اقدامات خود جهت شکست داعش استفاده می‌کنیم، باید بگویم به کارگیری نیروهایمان باید ضروری و کارآمد باشد.

وی در نشستی با رهبران نظامی و سیاسی آمریکایی در پایگاه "عریفجان" در کویت گفت: جنگ علیه داعش به روش درست خود پیش می‌رود.

کارتر اشاره‌ای به احتمال تغییر فراگیر در استراتژی آمریکا برای جنگ با تروریست‌ها نکرد.

وی گفت: امکان شکست داعش وجود دارد و در هر صورت این مساله رخ می‌دهد. حملات هوایی ائتلاف در عراق به روش درست خود پیش می‌رود. باید استراتژی ائتلاف برای مقابله با داعش از طریق ایجاد ابزارهای ارتباطی و ارائه حمایت بیشتر صورت بگیرد. چرا که داعش تنها خطر برای عراق و سوریه نیست بلکه خطری علیه تمامی منطقه است.

انتهای پیام

کد N742262

وبگردی