آفتاب
یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا:

برای ترویج رفتارهای دینی از فضای مجازی کمک گرفته شود

برای ترویج رفتارهای دینی از فضای مجازی کمک گرفته شود

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: یکی از کارهای اساسی برای ترویج فرهنگ و رفتار دینی این است که در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم و فضای مجازی را پر از ارزش‌های معنوی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دانستن اینکه در جامعه تا چه اندازه به آن فرهنگ و رفتار دینی که مدنظر اسلام است عمل می‌شود نیازمند یک کار کارشناسی قوی است، یکی از واقعیت‌های انکارناپذیر جوامع امروزی گستره وسیع و سریع اطلاع‌رسانی است. در این راستا سامانه‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که این سامانه‌های اطلاع‌رسانی‌ سبب می‌شود که فرهنگ‌ها بر روی یکدیگر تاثیر بگذارند.

وی افزود: در این گستره وسیع اطلاع‌رسانی تهدیدها و فرصت‌هایی وجود دارد که ما باید از آن نکات مثبت بهره ببریم و با رفتار دینی و فرهنگ اسلامی که در جامعه وجود دارد از تهدیدها هم جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: در این فضای مجازی نسبت به تبیین دیدگاه‌های خلاف ارزش‌های انسانی کسانی هستند که فعالیت‌های زیادی می‌کنند و یکی از وسایلی که سبب استثمار انسان‌ها و جوامع می‌شود همین توسعه رفتارهای خلاف ارزش‌های انسانی است. ملت ایران اگر می‌خواهد معنویت در جامعه وجود داشته باشد باید در مقابل این گونه برنامه‌هایی که در فضای مجازی است راهکارهایی ارائه بدهد.

یوسفی‌مقدم در ادامه با اشاره به چند کار اساسی که برای ترویج فرهنگ و رفتار دینی باید انجام دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی این است که ما هم در این فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم و کاری کنیم که اگر جوانان به آسیب‌های انسانی دسترسی دارند به همان میزان هم به حقیقت دین دسترسی داشته باشند و فضای مجازی را پر از ارزش‌های معنوی کنیم. این یک امکان گسترده برای جوامع اسلامی است ولی متاسفانه مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از راهکارهایی که باید برای پرورش فرهنگ و رفتار دینی داشته باشیم این است که مسئولین فرهنگی ما باید ارزش‌های فرهنگی را برای افراد جامعه و به خصوص جوانان بیان کنند و از جوانانی که در عرصه ترویج رفتار دینی کار می‌کنند حمایت کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان گفت:‌ یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان از آن نهایت بهره را برای ترویج فرهنگ و رفتار دینی داشته باشیم مساجد است. مساجد باید جوانان را آگاه کنند و به آن‌ها آموزش بدهند که این فضای مجازی که بر روی فرهنگ و رفتار آن‌ها تاثیر گذاشته آسیب‌هایی دارد و با آموزش صحیح آن‌ها را راهنمایی کنند.

انتهای پیام

کد N742038

وبگردی