آفتاب
اقدامات خدمات شهری شهرداری تهران در استقبال ازبهار تشریح شد؛

از اعلام آمادگی آتش‌نشانی و برگزاری تورتهرانگردی تا اسکان مسافران نوروزی

از اعلام آمادگی آتش‌نشانی و برگزاری تورتهرانگردی تا اسکان مسافران نوروزی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: از26 اسفند تا پایان تعطیلات در 8 مرکز این طرح اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی عبداللهی در نشست خبری طرح استقبال از بهار با اشاره به ابلاغیه شهرداری تهران به مناطق 22 گانه در خصوص طرح استقبال از بهار امسال گفت: برنامه های شهرداری به مدت دو ماه از اول اسفند تا پایان فروردین ماه اجرا می شود و به دلیل تقارن تعطیلات با شهادت حضرت فاطمه(س) شعار امسال " بهار فاطمی " و با رویکرد " آسمان آبی و زمین پاک " است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از خرید و کاشت سه میلیون پیاز گل لاله و نرگس توسط شهرداری تهران خبر داد و افزود: در بهشت زهرا نیز اجرای مراسم ویژه درختکاری، ساخت و نصب هفت سین بزرگ دفاع مقدس، بهره برداری از پروژه آب شرب حرم مطهر و بهشت زهرا(س)، برگزاری نمایشگاه عطر یاس و میزبانی از زائران در پنج شنبه و جمعه آخر سال از شاخص ترین برنامه‌های این سازمان در آستانه تعطیلات نوروزی است.

عبداللهی در ادامه با اشاره به راه اندازی بازار گل و گیاه در پیاده راه خیابان 17 شهریور، اظهارکرد: مجموعه بازارهای موقت برای کمک به فروشندگان و آشنایی شهروندان با این منطقه راه اندازی شده است و علاوه بر آن فعالیت 5 مرکز خرید و فروش خودرو در طرح استقبال از بهار افزایش می یابد و این مراکز پنج شنبه‌ها نیز خدمات رسانی می کنند.

وی در خصوص اقدامات سازمان میادین میوه و تربار به مناسبت بهار، گفت: ما پیش بینی کردیم تا 10هزار تن محصولات پرمصرف در تعطیلات عید نوروز تامین شود. همچنین عملیات بهره برداری از 14 بازار جدید و افزایش ساعت کار بازارها در دستور کار قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری با اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی در روزهای پیش از نوروز و تعطیلات نوروزی گفت: افتتاح 4ایستگاه آتش نشانی، بهره برداری از 174 خودروی ایویکو، استقرار مأموران آتش نشانی در کنار اسکان مسافران نوروزی و استقرار 151 خودرو در روز طبیعت از مهمترین برنامه‌های این سازمان در راستای خدمات رسانی به شهروندان است.

عبداللهی از اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرتهران خبر داد و افزود: امسال طرح اسکان مسافران نوروزی از 26 اسفند تا پایان تعطیلات صورت می‌گیرد و در این طرح محورهای شهید بابایی، خاوران، حرم امام، جاده ساوه وروری اتوبان کرج به تهران، بوستان ولایت، بوستان شهید کاظمی، بوستان آزادگان و پارک چیتگر به عنوان اماکن اصلی اسکان مسافران نوروزی انتخاب شده است.

وی با بیان این که آثار برگزیده جشنواره های مجسمه سازی در سطح شهر تهران نمایش داده خواهد شد، افزود: 120هزار متر مربع فضاسازی شهری به منظور نمایش آثار برگزیده با مضمون ایام فاطمیه و طرح آسمان آبی و زمین پاک نمایش داده می شود. علاوه بر آن 100 مجسمه برگزیده به صورت موقت و ثابت در نقاط مختلف و میادین نصب می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی دیوارهای مساجد و مدارس در آستانه نوروز، گفت: امسال دومین جشنواره پلاک بهاری از سوی شهرداری تهران برای تشویق شهروندان به زیباسازی منازل برگزار می شود.

عبدالهی در پایان از برگزاری 10 تور نیم روزه و 5 تور یک روزه تهران گردی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: شهرداری تهران در نظر دارد تا به مناسبت 12 فروردین نمایشگاه هایی با موضوعات خاص در مناطق مختلف از جمله میدان امام حسین برگزار کند.

انتهای پیام

کد N741593

وبگردی