آفتاب

موزه گرمابه حمام وکیل شیراز دو روز تعطیل است

موزه گرمابه حمام وکیل شیراز دو روز تعطیل است

شیراز- موزه گرمابه حمام وکیل شیراز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ اسفند ماه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، در راستای ساماندهی ومرمت بخشهایی ازدیواره های داخلی این مکان تاریخی استان فارس و با توجه به استفاده از مواد شیمیایی مخصوص عملیات مرمت امکان بازدید از مکان برای مدت دوروز امکان پذیر نیست.

موزه گرمابه فارس در حمام وکیل از مراکز مهم دیدنی در استان فارس واز آثار دوره زندیه است  که فرهنگ استحمام در آن دوره تاریخی در این مکان به شکل زنده به نمایش در آمده است .

مرمت مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب رو به پایان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از پایان مرمت مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد .

دکتر مصیب امیری گفت: بنای تاریخی مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری مورد مرمت قرار گرفت وعملیات مرمت این بنای تاریخی به زودی پایان می یابد.

وی افزود: ورودی این بنا با برچیدن رخ بام و آجرهای فرسوده نما و اجرای مجدد با آجر سنتی ، جا زنی و اجرای تعمیرات نما و سنگ ازاره ورودی به وضعیت مطلوبی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: این بنا از آثار ارزشمند متعلق به دوره قاجاري در فارس است واز همین روی در برنامه های مرمتی سال جاری اقداماتی جهت مرمت واستحکام بخشی در بخش هایی از اثر صورت گرفت .

بنای حوزه علميه در مرکز شهر داراب واقع شده است. اين اثر داراي پلان مربع یک ايواني وفاقد تزئينات وابسته به معماري است و بسيار ساده ساخته شده است. طاق نماها و طاق و قوس ها و تزئينات ساده آجري از ويژگي هاي قابل توجه اثر است.ورودی بنا در قسمت جنوبی است و از طریق یک راهرو به حیاط راه دارد .

کد N741565

وبگردی