آفتاب
آقاجری در تذکر شفاهی:

توافق هسته‌ای یك مرحله‌ای و شفاف باشد

توافق هسته‌ای یك مرحله‌ای و شفاف باشد

توافق خوب، توافقی است که حرمت و عزت و منافع ملت ایران را تامین کند و به لغو یک‌جای تمام تحریم‌ها بیانجامد و نه تعلیق

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: ملت ولایتمدار ایران مانند مقام معظم رهبری تاکید دارند، توافق باید یک‌مرحله‌ای و کاملا شفاف باشد و هیچگونه توافق، تفاهم یا هر عنوان دیگری که دو مرحله‌ای باشد را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حبیب آقاجری در نشست علنی نوبت عصر روز دوشنبه ۴ اسفندماه مجلس٬ در تذکر شفاهی خطاب به تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: ملت شریف ایران به دنبال توافق خوب هستند و هرگونه توافقی را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، حمیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: توافق خوب، توافقی است که حرمت و عزت و منافع ملت ایران را تامین کند و به لغو یک‌جای تمام تحریم‌ها بینجامد و نه تعلیق. همچنین لغو تحریم‌ها نباید زمان زیادی طول بکشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ملت ولایتمدار ایران مانند مقام معظم رهبری تاکید دارند، توافق باید یک‌مرحله‌ای و کاملا شفاف باشد و هیچگونه توافق، تفاهم یا هر عنوان دیگری که دو مرحله‌ای باشد را نمی‌پذیرند.

آقاجری تاکید کرد: توافق خوب باید براساس خطوط تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری باشد.

وی در تذکری به رئیس‌جمهور در رابطه با آلودگی‌های هوای خوزستان و ریزگرد‌ها ادامه داد: مردم ولایتمدار خوزستان به علت آلودگی شدید هوا و ریزگرد‌ها، روزهای سختی را سپری می‌کنند و زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است، از یک‌سو آلودگی‌های ناشی از فعالیت صنایع مختلف و عدم احساس مسئولیت مدیران مربوطه در رعایت مقررات و دستورالعمل‌های زیست‌محیطی و از سوی دیگر شرایط جوی فعلی و ریزگرد‌ها و گردوخاک که هم منشأ داخلی دارد و هم منشأ خارجی، باعث شده سلامت مردم به طور جدی تهدید شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: به علت آلودگی هوا و بروز ریزگرد‌ها، کشاورزی و دامداری در خوزستان در حال از بین رفتن است و فعالیت‌های صنعتی، آموزشی و خدماتی با اشکال جدی روبرو است، لذا از سازمان محیط‌زیست می‌خواهیم به جای کار سیاسی به وظیفه اصلی خود بپردازد.

آقاجری گفت: همچنین از رئیس جمهور و هیات دولت می‌خواهیم به مانند وقوع زلزله و بلایای طبیعی، ستاد بحران تشکیل داده و با تخصیص بودجه کافی اقدامات عاجل و اساسی از قبیل تجدیدنظر در انتقال بی‌رویه آب از سرشاخه‌ها و تخصیص آب کافی برای تالاب‌ها و کاشت نهال و بوته‌های گیاهی سازگار با شرایط محیطی را انجام دهد.

کد N741538

وبگردی