آفتاب

استعفای وزیر کشاورزی ژاپن در پی اتهام‌های مالی

استعفای وزیر کشاورزی ژاپن در پی اتهام‌های مالی

وزیر کشاورزی ژاپن امروز (دوشنبه) در پی گمانه زنی‌ها درباره نحوه مدیریت منابع مالی سیاسی از سمتش استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کویا نیشیکاوا، وزیر کشاورزی، جنگل‌ها و ماهیگیری ژاپن از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت که این کار را برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند پارلمانی انجام داده است.

این تردیدها و گمانه زنی‌ها درباره یک میلیون ین (8400 دلار) پول اهدایی به یکی از بخش‌های حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن تحت رهبری وزیر کشاورزی از یک کمپانی تولید شکر که یارانه دولتی دریافت کرده بود، مطرح شده است.

وزیر کشاورزی ژاپن به خبرنگاران گفت: هیچ اهمیتی ندارد که من چگونه این مساله را شرح دهم. اگر مردم نخواهند موضوع را درک کنند، خوب درک نمی‌کنند. به دنبال درگیر شدن با قانون نیستم اما مردم همچنان می‌توانند برای خدشه‌دار و لکه‌دار کردن وجهه من از این مساله استفاده کنند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفته بود که در مقابل درخواست استعفای وزیر کشاورزی استقامت می‌کند اما در نهایت آن را پذیرفت و گفت: او تشخیص داده که استعفا کند و من به تصمیماتش احترام می‌گذارم. البته فکر می‌کنم که این مساله تاسف‌بار است. من از یوشیماسا هاپاشی یکی از قانونگذاران خواسته‌ام تا پیش از تغییر کابینه در سپتامبر جای خالی وزیر کشاورزی را پر کند.

نخست‌وزیر ژاپن، نیشیکاوا را به خاطر ایجاد اصلاحات در کشاورزی و انجام اقدام‌ها برای تشکیل یک بسته تجاری با نام شراکت و همکاری بین کشورهای اقیانوس آرام، ستایش کرد.

انتها‌ی‌ پیام

کد N741406

وبگردی