آفتاب
تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛

دلایل تجاوز نظامی اخیر ترکیه به خاک سوریه

دلایل تجاوز نظامی اخیر ترکیه به خاک سوریه

تحلیلگر لبنانی ضمن نمایشی توصیف کردن اقدام ترکیه در حمله به سوریه و انتقال مقبره سلیمان شاه، نقش آنکارا را تحت الشعاع قدرت مهار سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، ناصر قندیل تحلیلگر لبنانی با اشاره به حوادث اخیر میان ترکیه و سوریه و حمله ارتش ترکیه به سوریه و انتقال مقبره سلیمان شاه جد موسس عثمانیان گفت: نقش ترکیه تحت الشعاع قدرت مهار سوریه قرار می گیرد و جای نگرانی نیست.دخالت ترکیه نمایشی،از سر نگرانی و موضعی است.

وی افزود: همه آنچه ترکیه می تواند انجام دهد مشخص شد و هم اکنون تعیین ساعت صفر برای رقم زدن سرنوشت مناطق شمالی این کشور در دست ارتش سوریه است.

قندیل تاکید کرد: هنگامی که زمان گفتگو و مذاکره برای حل بحران فرا برسد هر طرفی هر آنچه در توان دارد به نمایش می گذارد و مقامات ترکیه راهکاری برای سوریه غیر از ورود به مذاکرات متصور نیستند.

وی افزود: مقامات سعودی مشابه قبل نیستند و موضع خصمانه سابق را ندارند.مقامات آمریکا با مصر مشکل دارند و خواستار ایفای نقش اخوان المسلمین در سیاست این کشور هستند و سعودی ها در سوریه به سقفی که آمریکایی ها برای آنها تعیین کرده اند پایبند هستند.

قندیل تاکید کرد: ترکیه عامل اصلی تهدید، منبع تامین کننده مالی و اتاق عملیات داعش است.

کد N741299

وبگردی