آفتاب
پاسخ به یک شبهه؛

ارشاد هیچ مجوزی به «لولیتا» نداده‌است

ارشاد هیچ مجوزی به «لولیتا» نداده‌است

روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در پاسخ خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر انتشار کتاب «لولیتا» جوابیه‌ای را به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی منتشر کرد.

روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در پاسخ خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر انتشار کتاب «لولیتا»؛ جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ در متن این جوابیه آمده است:

1- این کتاب خارج از ایران و از سوی یک ناشر افغانی و بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار رسیده و از طریق مجاری غیررسمی وارد کشور شده است.

2- کتاب مذکور طی دو مرحله در تاریخ 16/ 12/ 1390 و 12/8/1389 از سوی دو ناشر برای کسب مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده که پس از بررسی‌های انجام شده مغایر با ضوابط نشر شناخته شده و هیچ گونه مجوزی ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کتاب داده نشده است.

3- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه کتاب، پیش از این اقدامات لازم جهت جلوگیری از توزیع این کتاب را انجام داده است.

4- از تمامی رسانه‌های کشور درخواست می‌شود قبل از دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار بی‌پایه و اساس، اطلاعات لازم را از منابع معتبر کسب کنند.

5- معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی تلاش و همت خود را برای انتشار کتاب‌های ارزشمند به کار گرفته است و قطعا انتشار این گونه اخبار کذب خللی در اهداف پیش روی این مجموعه نخواهد داشت.

کد N741190

وبگردی