آفتاب

اوکراین محور رایزنی وزیر خارجه انگلیس در استونی

اوکراین محور رایزنی وزیر خارجه انگلیس در استونی

وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با همتای خود از استونی در تالین دیدار می‌کند تا درباره روابط انگلیس - استونی، درگیری اوکراین، جنگ با داعش و آینده اتحادیه اروپا بحث و رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر یک روزه خود به استونی با کیت پنتوس - رزیمانوس، وزیر خارجه استونی درباره درگیری‌ها در شرق اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هاموند با همتای خود دیدار خواهد کرد تا درباره روابط استونی - انگلیس، مسائل سیاست‌ خارجی از جمله درگیری میان روسیه و اوکراین، مقابله با داعش و آینده اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند. از جمله دیگر مسائلی که در دستور کار هاموند و وزیر خارجه استونی قرار دارد، همکاری در زمینه امنیت ساییری و ارزیابی اقدامات علیه گروه تروریستی داعش است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین با رئیس کمیته‌های روابط خارجی و اتحادیه اروپای استونی و نیز فرمانده کل نیروهای دفاعی استونی و نیز فرمانده کل نیروهای دفاعی استونی دیدار خواهد کرد.

در سال جاری و سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورهای متحد یک‌سری تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند و بهانه آنها حمایت مسکو از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب روس‌گرا در شرق اوکراین بود. کرملین با رد اتهام‌های مطرح شده، تاکید دارد که در مسائل داخلی کی‌یف دخالتی ندارد و سیاست ناکارآمد تحریم‌ها موجب حل اختلافات شرق اوکراین نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N741172

وبگردی