آفتاب

ظهور "تروریست‌های کوچک" در فیلم جدیدی از داعش

ظهور "تروریست‌های کوچک" در فیلم جدیدی از داعش

گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی، پسربچه‌ای حدودا پنج ساله‌ را نشان داد که در کمپ آموزشی نظامی متعلق به این گروه آموزش می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، در تازه‌ترین هنرنمایی فیلم سازی داعشی‌ها، کودکانی دیده می‌شوند که در کمپی آموزشی به نام "موسسه آموزشی سربازان تازه کار الفاروق"، در حال آموزش دیدن هستند. این کمپ در استان رقه سوریه قرار دارد.

در این فیلم 9 دقیقه‌ای که امروز در اینترنت منتشر شده، کودکان استتار شده‌ای نشان داده می‌شود که در صف‌هایی منظم ایستاده و از دستورات مربی خود اطاعت می‌کنند.

همزمان با پخش موسیقی عربی در این فیلم همچنین چندین صف از کودکانشان داده می‌شود که همگی دستمال گردن‌هایی مشکی رنگ منقش به علامت این گروه دارند و در حال انجام مانور هستند.

در همین حال زمانی که عده‌ای از این کودکان دستورات مربی خود را اجرا می‌کنند عده‌ای دیگر از آنها پرچم به دست ایستاده‌اند.

در ادامه این فیلم کاملا ویرایش شده، مربی شبه نظامی که او نیز چهره‌اش پوشیده است سوالاتی می‌پرسد و کودکان هماهنگ پاسخ می‌دهند.

در این فیلم همچنین نشان داده می‌شود که کودکان در صف‌هایی به عبادت می‌پردازند، در حالی که مربی‌شان به عنوان امام جماعت در ابتدای صف‌ها ایستاده است.

در حالی که عضوگیری کودکان به عنوان سرباز یک جنایت جنگی محسوب می‌شود، گروه داعش در اقدامی مشابه نازی‌ها از کودکان برای شرکت در جنگ استفاده می‌کند. نازی‌های آلمان با ایجاد سازمان "جوانان حامی هیتلر" از جوانان سوء استفاده می‌کردند.

پیش از این نیز حساب‌های کاربری مرتبط با گروه داعش در اینترنت اقدام به انتشار تصاویر کودکان مسلح کرده بودند که برخی از آنها سرهای قربانیان را در دست داشتند.

این گروه تروریستی مدت‌هاست که کودکان زیر 15 سال را به عضویت گرفته و آنها را در کمپ‌هایی که مخصوص شست و شوی مغزی کودکان است مستقر می‌کند.

گفته می‌شود کودکان در این کمپ‌ها یاد می‌گیرند که چگونه از سلاح استفاده کنند و سرببرند.

یکی از مقامات عراقی در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی در این باره می‌گوید: داعشی‌ها با استفاده از عروسک به کودکان آموزش می‌دهند که چگونه سر ببرند و سپس آنها را مجبور می‌کنند تا شاهد سربریدن باشند و گاهی برای اینکه ترس آنها را از بین ببرند کودکان را مجبور می‌کنند سرهای قربانیان را جابه جا کنند.

از زمانی که داعش، رقه را پایتخت دوفاکتوی خود کرده گزارش‌ها حاکی از فرار بسیاری از شهروندان این منطقه به سایر نقاط است.

انتهای پیام

کد N741125

وبگردی