آفتاب
حسن خانی:

داعش به دنبال ممانعت از تشکیل حکومت های مردم سالار در منطقه است

داعش به دنبال ممانعت از تشکیل حکومت های مردم سالار در منطقه است

سنندج- معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا عنوان کرد: جریان تروریستی داعش به دنبال ممانعت از تشکیل حکومت های مردم سالار در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسن خانی امروز دوشنبه در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولان یگان های قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان که در تالار گلستان این قرارگاه برگزار شد، با تشریح سیاست های آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه و همچنین دلایل اسلام هراسی و وجود گروهک های تروریستی در منطقه گفت: برخورد با اسلام و مسلمانان و مساله اسلام ستیزی در جهان غرب پدیده جدیدی نیست و این مساله ریشه تاریخی دارد و  عکس العملی به گسترش اسلام است.

وی عنوان کرد: اغلب مردم در جوامع غرب دانش چندانی نسبت به اسلام و مسلمانان ندارند و این عدم آگاهی زمینه را برای پذیرش روایت های غالب فراهم می سازد.

وی ادامه داد: تصویری که اسلام ستیزان از اسلام ارائه می دهند دارای مولفه هایی هم چون، دینی کهنه و وحشی، غیرقابل انعطاف و ایستا، خشونت گرا و حامی تجاوز و تروریسم است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا  ادامه داد: از دیگر مولفه های تصاویر ارائه شده توسط اسلام ستیزان این است که  اسلام یک ایدئولوژی سیاسی است و در نتیجه خشونت علیه مسلمانان طبیعی و منطقی است.

حسن خانی بیان کرد: این اندیشه امروز در غرب طرفداران زیادی دارد و جنگ علیه مسلمانان امروزه به بخشی تعیین کننده از هویت غرب تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هویت غربی در برابر مسلمانان است که مولفه های خود را باز می یابد، گفت: تاریخ تکوین هویت غربی نشان می دهد که این هویت در بسیاری موارد در انعکاس به دشمن خود شکل گرفته است.

وی اسلام را دین مهر و محبت توصیف کرد و افزود: دستور برخورد شدید و قوی در اسلام تنها در برابر دشمنان است درحالی که همواره در اسلام به مهر و محبت و حسن خلق و رفتار دوستانه با همه مردم توصیه شده است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا  با تاکید براینکه دشمنان نمی‌توانند با توطئه‌هایشان چهره اسلام را خراب کنند، عنوان کرد: هدف دیگر از سازماندهی داعش، انتشار یک چهره ی خشن، زشت و غیر منطقی از اسلام در جامعه است.

وی عنوان کرد: جریان تروریستی داعش برای این است که حکومت های مردم سالار، که مدلشان مدل جمهوری اسلامی است در این منطقه شکل نگیرد.

کد N741060

وبگردی