آفتاب
به‌منظور معرفی اسلام حقیقی به جهانیان

سمینار «تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشه‌های تقریبی» در هرات برگزار شد

سمینار «تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشه‌های تقریبی» در هرات برگزار شد

سمینار «تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشه‌های تقریبی» به همت خانه فرهنگ ایران در هرات افغانستان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به منظور معرفی اسلام حقیقی به جهانیان به ویژه نسل جوان، سمینار «تأثیر میراث مشترک فرهنگی در اندیشه‌های تقریبی» با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی، «نماینده دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی و مسئول فرهنگی مرکز تبیان»؛ محمد صادقی، «رئیس مرکز فرهنگی و نشریات آریا زمین» و محمدرضا میرزایی، «وابسته و مسئول خانه فرهنگ ایران در هرات» در تالار قصر آریا هرات برگزار شد.

ضرورت شفاف‌سازی مشترکات دینی

در ابتدای این سمینار، رئیس مرکز فرهنگی و نشریات آریا زمین با تأکید بر نهادینه شدن وحدت و تقریب در میان مسلمانان، گفت: بقاء و پایندگی اندیشه اسلامی در تقریب مذاهب موجب هراس در دل دشمنان اسلام شده است.

وی هدف از برگزاری این سمینار را شفاف‌سازی مشترکات دینی و پیدایش راه‌های از بین بردن اختلافات مذهبی برای نسل جوان به ویژه دانشجویان ذکر کرد.

صادقی با بیان این‌که «هراس غرب، گسترش اسلام است» افزود: یگانه راه دستیابی به تقریب اسلامی، پیروی از آیات قرآن کریم است.

مسئول فرهنگی مرکز تبیان با تأکید بر لزوم همگرایی بیشتر میان اندیشمندان جهان اسلام، گفت: امروزه دشمنان اسلام با لباس دین و با استفاده از ابزارهایی مانند رسانه درصدد ایجاد تفرقه میان امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: رسانه‌هایی که تحت نام شیعه و یا سنی در غرب فعالیت می‌کنند؛ همواره با حمایت دشمنان دین به صورت مستقیم به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: بنابر تحقیقات اسلامی در میان اهل سنت و شیعه، بیش‌از 95 درصد مشترکات و کمتر از 5 درصد اختلاف وجود دارد؛ این مهم به معنای وحدت اسلامی است.

در پایان، مسئول خانه فرهنگ ایران تأکید کرد: امروزه جهان کفر، به شدت از تقریب و وحدت پیروان مذاهب اسلامی در هراس بوده و از هر فرصتی برای لطمه زدن به آن استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه این سمینار تخصصی به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شده بود با طرح پرسش و پاسخ در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سیاست‌های کشورمان در پی تعامل با مذاهب و ادیان مختلف پایان یافت.

از دیگر رویدادهای فرهنگی خانه فرهنگ کشورمان در هرات، می‌توان به چاپ و انتشار ویژه‌نامه «آریا زمین» در شمارگان سه هزار نسخه و کتاب‌های «فقه پنچ گانه اهل سنت و شیعه» و «امام خمینی(ره)» در قالب یک هزار نسخه اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N741055

وبگردی