آفتاب
ترکان در همایش روز ملی مهندس مطرح کرد:

تقدیر از تلاش‌های مهندسان در صنعت نظامی/موتور خروج از رکود

تقدیر از تلاش‌های مهندسان در صنعت نظامی/موتور خروج از رکود

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان برنامه وسیعی برای خروج از رکود آغاز کرده است، گفت: نظام مهندسی ساختمان موتور محرک خروج از رکود است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و رئیس نظام مهندسی کشور در مراسم روز ملی مهندسی با تشکر از حضور رئیس‌جمهور در این مراسم، ضمن قدردانی و سپاس از کوشش‌های مهندسان در صنعت نظامی کشور، گفت: کارهای بزرگی در دفاع مقدس به دست جامعه مهندسی اتفاق افتاده که به دلیل محرمانه بودن، نمی‌توان به خیلی از آنان اشاره کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های نظامی آمریکا و اروپا، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای آمریکایی و اروپایی ایران را در موقعیتی قرار دادند که فکر می‌کردند ایران قادر به نگهداری و بهره‌وری از تجهیزات نظامی‌اش نیست، چرا که ما سومین ناوگان‌های جنگنده و تجهیزات راداری و موشکی را داشتیم که در زمان خودش در خط اول فناوری بود و فکر می‌کردند که ما قادر به نگهداری و بهره‌برداری از آنان نیستیم. اما ایران نه تنها از آنان بهره‌برداری و استفاده کرد، بلکه توانست نوسازی هم کند.

ترکان همچنین با اشاره به حوزه نظام مهندسی ساختمان کشور هم گفت: در حوزه نظام مهندسی ساختمان، برنامه‌هایی را برای خروج از رکود آغاز کرده تا رونق اقتصادی را به جامعه برگردانند.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال نرخ رشد چهار درصدی را تجربه کردیم، ادامه داد: صنعت ساختمان با ۳۰۸ هزار مهندس عضو، یکی از موتورهای محرک خروج از رکود است که می‌تواند ابزار نیرومندی برای دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی باشد.

کد N740914

وبگردی