آفتاب
در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی؛

الجعفری باز هم بر لزوم ادامه حمایت‌های جهانی از عراق تاکید کرد

الجعفری باز هم بر لزوم ادامه حمایت‌های جهانی از عراق تاکید کرد

وزیر خارجه عراق در جمع سفرای کشورهای اروپایی بر لزوم ادامه حمایت‌ها و کمک‌های آنان از کشور عراق و افزایش حجم کمک‌های انسانی برای آوارگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی در این کشور با اشاره به اینکه عراق به نمایندگی از تمام کشورهای جهان وارد نبردی سخت با گروه تروریستی داعش شده که از قاره‌ها، کشورها و شهرهای مختلف جهان عضو دارد، بر لزوم ادامه حمایت و کمک‌های بین‌المللی از این کشور و همچنین افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه از آوارگان عراقی که در حال حاضر در شرایط بسار بد انسانی به سر می‌برند، تاکید کرد.

الجعفری افزود: گروه تروریستی داعش برای ایجاد دشمنی و فتنه و گسترش فرهنگ تعصب مذهبی و جنگ افروزی جوامعی که با تنوع نژادی، مذهبی و طایفه‌ای شناخته می‌شوند، تلاش می‌کند و ما باید برای دستیابی و ایجاد یک معادل فرهنگی که بر اصل تکامل میان مردم جهان، گسترش فضای اعتماد، همزیستی و انتشار پیام‌های انسانی استوار باشد، تلاش کنیم.

در مقابل سفرای کشورهای اروپایی نیز بر حمایت همه جانبه خود از این کشور در نبرد با داعش، ارائه کمک‌های بیشتر به آوارگان عراقی و مشارکت در بازسازی تاسیسات زیربنایی که طی این درگیری‌ها تخریب شدند، تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق روز پنج شنبه (5 فوریه) از تمامی کشورهای جهان خواست کمک‌های خود به عراق را افزایش دهند.

وی همچنین از سازمان ملل خواست در حمایت از مساله تحقق دموکراسی در عراق نقش بیشتری ایفا کند.

انتهای پیام

کد N740796

وبگردی