آفتاب
سودانی در گفتگو با مهر خبر داد؛

مکاتبه با لاریجانی برای دریافت گزارش از دولت درباره ریزگردها

مکاتبه با لاریجانی برای دریافت گزارش از دولت درباره ریزگردها

نماینده مردم اهواز در مجلس، بابیان اینکه ازهفته گذشته تاکنون هیچ تدبیر خاصی رادر سطح خوزستان برای مقابله باریزگردها ندیده ایم، ازمکاتبه با رئیس مجلس برای گزارش گیری از رئیس جمهور و اعضای دولت خبر داد.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران ریزگردها در استان خوزستان اظهار داشت: پس از سفر وزیر محترم بهداشت به اهواز که پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به این موضوع و به نمایندگی از دولت صورت گرفت، خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم سفری به منطقه داشت.

وی افزود: سخن مردم این بود که جا داشت این سفر در روزهای اول بحران انجام می شد و رئیس سازمان مدتی را در خوزستان مستقر می شد و ستاد بحران را با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری موارد عملیاتی در آنجا تشکیل می داد، اما ایشان در یک همایش شرکت کرد و به جای اینکه مرحمی بر زخم ها بگذارد، بیشتر به دنبال فضاسازی بود؛ یعنی می خواست دولت گذشته و نمایندگان مجلس را مقصر جلوه دهد.

نماینده مردم اهواز در توضیح این مسئله گفت: خانم ابتکار در صحبت هایش عمدتا از اینکه چرا بودجه مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه امسال حذف شده است گلایه می کرد، در حالی که این ردیف ها به طور مستقیم برای مقابله با ریزگردها نبود و تنها برای یک سری کارهای تشریفاتی در نظر گرفته شده بود که نمی توانست مستقیما مشکل گشای این پدیده باشد.

سودانی ادامه داد: به جز ۳۴ نفر از نمایندگان، سایر نمایندگان با این موضوع مخالفت کردند یا رای ممتنع دادند به طوری که این بودجه حدود ۱۴۰ مخالف داشت؛ چراکه برگزاری همایش و دادن پول برای مجامع محلی که جلساتی را تشکیل دهند، دردی را دوا نمی کند بنابراین مجلس تشخیص داد که این کار بیشتر جنبه سیاسی و تشریفاتی دارد تا جنبه راهبردی.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با تصریح بر اینکه از هفته گذشته تاکنون تدبیر خاصی را در سطح استان مشاهده نکرده ایم خاطرنشان کرد: من دو روز پیش نامه ای را به آقای لاریجانی رئیس مجلس نوشتم و درخواست کردم که دولت در این رابطه پاسخگو باشد و از رئیس جمهور و مسئولان مرتبط دعوت شود که بیایند و توضیح دهند که چه کاری برای مقابله با این پدیده انجام داده اند؟ یا چه برنامه ای در دست اقدام دارند تا ما هم بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی اظهار داشت: درخواست ما این است که جلسه ای با حضور شخص رئیس جمهور و مسئولان مرتبط از جمله وزرای نفت، بهداشت، کشور، نیرو، امور خارجه، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، رئیس سازمان هواشناسی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان هواشناسی تشکیل شود تا کارهایی را که انجام داده اند به نمایندگان مردم اطلاع دهند که هم از فرافکنی ها کاسته شود و هم جلوی اطلاع رسانی های غیرعلمی و غیردقیق گرفته شود.

 

کد N740571

وبگردی