آفتاب

نخست وزیر لیبی، آمریکا و انگلیس را به وارد کردن تندروها به دولت توافق ملی متهم کرد

نخست وزیر لیبی، آمریکا و انگلیس را به وارد کردن تندروها به دولت توافق ملی متهم کرد

نخست وزیر لیبی در اقدامی بی‌سابقه و برای اولین بار دولت آمریکا، انگلیس و فرستاده سازمان ملل در امور لیبی را به تلاش برای وارد کردن گروه‌های افراطی در دولت توافق ملی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی اعلام کرد، برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی از طریق حمایتهای آمریکا و انگلیس سعی می‌کند تا "گروه‌های تندرو" را که در راس آن اخوان المسلمین وجود دارد وارد دولت پیشنهادی خود یعنی دولت توافق ملی کند.

الثنی در بیانیه منتشر شده از سوی دولت موقت لیبی، پیرامون تماس تلفنی خود با برناردینو لیون تاکید کرد: چنین دولتی به نفع وحدت لیبی و برقراری ثبات در آن نیست بلکه درگیری‌ها و نزاع‌ها در لیبی را بیشتر می‌کند و زمینه را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا بیش از پیش به ایجاد آشوب در لیبی بپردازند و عملیات‌های تروریستی در طرابلس و قتل مصری‌های قبطی در سرت را به راه انداختند.

عبدالله الثنی در این بیانیه از فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی خواست تا با اتخاذ موضع بی‌طرف از وحدت و ثبات لیبی حمایت کند تا در سایه یک مذاکره صحیح، دولت وحدت ملی متشکل از شخصیت‌های مستقل ملی که به هیچ جریان سیاسی و دینی وابسته نباشند روی کار بیاید.

از سوی دیگر دولت موقت لیبی تصمیم گرفت تا شرکت‌های ترکیه را از تمام طرح‌های لیبی کنار بگذارد و در تمامی قراردادهای خود با شرکت‌های خارجی تجدیدنظر کند.

عبدالله الثنی ضمن متهم کردن ترکیه به حمایت از گروه‌های تروریستی در لیبی تهدید کرد که به خاطر مداخله‌های ترکیه در امور داخلی لیبی همکاری خود با شرکت‌های آنکارا را متوقف خواهد کرد.

الثنی تصریح کرد: مداخله ترکیه، بر امنیت و ثبات لیبی تاثیر منفی می‌گذارد که ما مجبور هستیم اقداماتی این چنین را علیه این کشور اتخاذ کنیم چرا که در نهایت این ترکیه است که متحمل ضرر و خسارت می‌شود و لیبی می‌تواند با هر شرکت و کشوری که می‌خواهد همکاری کند.

دولت لیبی ترکیه را به حمایت از جریان‌های سیاسی و شبه نظامیان فجر لیبی و انصارالشریعه که جزو گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند متهم کرد.

انتهای پیام

کد N740428

وبگردی