آفتاب

عریقات: اسرائیل می‌کوشد تشکیلات خودگردان فلسطین را نابود کند

عریقات: اسرائیل می‌کوشد تشکیلات خودگردان فلسطین را نابود کند

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با ادامه مصادره درآمدهای مالیاتی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین را نابود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با رادیو "صدای فلسطین" گفت: بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) تلاش می‌کند با بلوکه کردن دارایی‌های فلسطین مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها و تاسیسات زیربنایی فلسطین را فلج کند.

عریقات با اشاره به اینکه این‌ اموال حق فلسطین بوده و دارایی‌های اسرائیل و یا کمک‌ بین‌المللی نیستند، از جامعه جهانی خواست تنها به صدور بیانیه‌ اکتفا نکنند.

رژیم صهیونیستی ژانویه گذشته در واکنش به درخواست فلسطینیان برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی، درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد.

در صورت انضمام فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی، فلسطینیان می‌توانند در این نهاد بین‌المللی دارای صلاحیت، رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایات جنگی‌اش محاکمه کنند.

گفتنی است این اموال برای تشکیلات خودگردان فلسطین منبع درآمد حیاتی است، چرا که بیش از دو سوم درآمد تشکیلات خودگردان را تشکیل می‌دهد و پاسخگوی حقوق بیش از 150 هزار کارمند است.

دولت آمریکا روز پنج شنبه هشدار داد در حالی که رژیم صهیونیستی از پرداخت اموال فلسطینیان به آن‌ها سرباز می‌زند، فلسطین به دلیل کسری بودجه در لبه سقوط است.

انتهای پیام

کد N740397

وبگردی