آفتاب

پارلمان لیبی مذاکرات ملی با نظارت سازمان ملل را متوقف می‌کند

پارلمان لیبی مذاکرات ملی با نظارت سازمان ملل را متوقف می‌کند

اعضای پارلمان لیبی اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند مذاکرات ملی را که قرار بود دور سوم آن روز پنجشنبه در مراکش با نظارت سازمان ملل برگزار شود، متوقف کنند. همچنین قرار است در نشست امروز (دوشنبه) پارلمان لیبی تعیین "خلیفه حفتر" به عنوان فرمانده کل ارتش این کشور به رأی گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، فرج بوهاشم، سخنگوی رسمی پارلمان لیبی با اعلام این خبر گفت: امروز نشستی در مقر پارلمان در طبرق برای اعلام توقف کامل مذاکرات به ویژه پس از انفجارهای تروریستی که توسط داعش در شهر القبه انجام شد و موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، برگزار می‌شود.

عیسی العریبی، عضو پارلمان لیبی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: هیچ مذاکراتی با این قاتلان صورت نمی‌گیرد و ما خواهان متوقف شدن فوری مذاکرات و حمایت از ارتش هستیم.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که قرار است پارلمان لیبی امروز تعیین خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی را که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را برعهده دارد، به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی به رای بگذارد.

همچنین اخبار ضد و نقیضی از تصمیم داعش برای ایجاد اختلال و دست زدن به اقدامات تروریستی جهت به تعطیلی کشاندن جلسه پارلمان منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N740396

وبگردی