آفتاب
مجلس تصویب کرد؛

امکان خرید قسطی 10 میلیون تومان کالا به جای دریافت وام ازدواج

امکان خرید قسطی 10 میلیون تومان کالا به جای دریافت وام ازدواج

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز دوشنبه و در جریان رسیدگی به جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 94 مقرر کردند که زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام به صورت نقدی تا سقف 10 میلیون تومان کالا به صورت قسطی خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به موجب تبصره الحاقی 13 که به تصویب مجلس رسید، زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانک‌ها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌نمایند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند.

خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک می‌باشد و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور در قرارداد برای فروشنده (یا فروشندگان) تضمین می‌کند. سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانکها به‌موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند در سال 1394 برای هر یک از زوجین یکصد میلیون (100.000.000) ریال است.

انتهای پیام

کد N740304

وبگردی