آفتاب
از سوی نمایندگان؛

ایرادات شورای نگهبان به طرح دائمی شدن احکام بودجه رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح دائمی شدن احکام بودجه رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را رفع کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ایرادات شورا به سه ماده این طرح را رفع کردند.

نمایندگان با رفع ایراد شورای نگهبان به بند الف ماده الحاقی ۲۳ این طرح مقرر کردند به منظور توسعه و پیشرفت حوزه های علمیه با رعایت معماری اسلامی ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه ای علمیه در سراسر کشور بالاخص در مناطقی که فاقد حوزه علمیه بوده و امکان راه اندازی و توسعه‌آن وجود دارد، به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه های علمیه از طریق سازو کار مندرج در ماده ۳۳ این قانون به تصویب می رسد.

همچنین برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مریوط پیش بینی می‌شود.

بر این اساس فضاهای اصلی مساجد، حوزه های علمیه، حسینیه ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن ها، گلزارهای شهدا، امامزاده ها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف آب و برق گاز و فاضلاب معاف هستند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به این مراکز نیست.

نمایندگان امروز همچنین در راستای رفع ایراد شورای نگهبان بند الف ماده الحاقی ۴۵ طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را حذف کردند.

به گزارش مهر این سومین بار است که ایرادات شورای نگهبان به طرح دائمی شدن احکام بودجه در صحن علنی رفع می شود.

در ابتدای بررسی رفع این ایرادات لاریجانی از نمایندگان خواست در بررسی ایرادات شورای نگهبان پیشنهادات جدیدی را مطرح نکنند زیرا این احکام باید تکلیفش روشن شود تا بتوانیم بودجه را ببندیم.

 

کد N740241

وبگردی