آفتاب

پریدن برای سلامت غضروف مناسب است

پریدن برای سلامت غضروف مناسب است

بر خلاف باور عمومی بررسی‌های جدید نشان داده است که پرش برای افزایش سلامت غضروف زانو مناسب است.

به گزارش ایسنا، مطالعات انجام شده در دپارتمان سلامت دانشگاه فنلاند نشان داده انجام ورزش‌های شدید و منظم باعث افزایش کیفیت غضروف کاسه زانو می‌شود و احتمال آرتروز و پوکی استخوان را در زنان یائسه کاهش می‌دهد. تاثیر این نوع ورزش‌ها بر غضروف‌ زانو نشانه‌های آرتروز و کارایی فیزیکی زنان یائسه که به میزان کمی آرتروز داشتند، اندازه‌گیری شد.

این مطالعات با همکاری بیمارستان مرکزی فنلاند و دپارتمان تکنولوژی پزشکی و انجمن زیست پزشکی دانشگاه اولو فنلاند انجام شد.

حدود 80 زن در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفتند که بین 50 تا 65 سال سن داشتند و در بیشترین روزهای سال دچار زانو درد بودند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. گروهی که ورزش می‌کردند و گروهی که فعالیتی نداشتند. این افراد میزان کمی آرتروز زانو داشتند. گروهی که ورزش کردند، سه بار در هفته‌ به مدت 12 ماه این کار را انجام دادند. تاثیر این ورزش‌ها بر بافت غضروف‌ و مایع آن به کمک MRI اندازه‌گیری شد.

از بین رفتن شبکه‌های کولاژن و افزایش آب در غضروف مفصلی باعث ایجاد آرتروز می‌شود. با انجام فعالیت فیزیکی کیفیت غضروف زانو افزایش می‌یابد. ورزش می‌تواند از روند پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

یکی از ورزش‌هایی که می‌تواند این تاثیر را داشته باشد پریدن است. پیش از این تصور می‌شد که این گونه ورزش‌ها برای زانو مخرب هستند و به غضروف زانو فشار می‌آورند.

به این ترتیب زنان می‌توانند با انجام ورزش‌هایی که وزن خاصی به بدن آنها وارد می‌کند سلامت و و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

انتها‌ی‌ پیام

کد N740070

وبگردی