آفتاب

امیرعبداللهیان: مداخله نظامی همسایگان در سوریه وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند

امیرعبداللهیان: مداخله نظامی همسایگان در سوریه وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند

معاون عربی - آفریقای وزارت خارجه مداخله نظامی همسایگان در سوریه وضعیت را پیچیده‌تر کرده و ثمری جز ناامن‌تر کردن منطقه ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان اقدام نظامی یک کشور همسایه در خاک سوریه را بدون توجیه دانست و گفت: مداخله نظامی همسایگان در سوریه وضعیت را پیچیده و ناامن‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ایران، عربستان سعودی و ترکیه باید راهکارهای مشترک سیاسی را در منطقه تقویت کنند. استفاده از گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت دور باطلی است که تروریسم را تقویت و کشورهای منطقه را ناامن می‌کند.

به گزارش ایسنا، نیروهای نظامی ارتش ترکیه در عملیاتی با هدف حفاظت از سربازان مستقر در مقبره سلیمان‌شاه در 30 کیلومتری مرز ترکیه که در داخل خاک سوریه قرار دارد وارد این کشور شده و اقدام به برافراشتن پرچم ترکیه در این منطقه کرد.

هم‌چنین دولت دمشق در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در خاک خود آن را تجاوزی آشکار به خاک این کشور دانست و اعلام کرد دولت آنکارا تنها به حمایت از تروریست های داعش و النصره اکتفا نمی کند و در اقدامی خصمانه عملیات نظامی در خاک سوریه انجام می دهد.

انتهای پیام

کد N739957

وبگردی