آفتاب

اسرائیل قرارداد خرید 14 جنگنده F-35 را امضا کرد

اسرائیل قرارداد خرید 14 جنگنده F-35 را امضا کرد

یک هیات از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده‌اند، امروز (یکشنبه) قراردادی را به منظور خرید 14 فروند جنگنده F-35 از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، امضای این قرارداد پس از آن انجام شد که یک کمیته تامین نظامی وزارت جنگ اسرائیل، ماه نوامبر گذشته این قرارداد خرید را مورد پذیرش قرار داد اما تعداد جنگنده‌های قرارداد را از عددی که ابتدا توسط موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخواست شده بود، کاهش داد.

براساس شرایط این قرارداد که با تیم پروژه مربوط به جنگنده F-35 در پنتاگون بسته شده، 14 فروند از این جنگنده ساخت شرکت لاکهید مارتین به نیروی هوایی اسرائیل تحویل داده شده و گزینه‌ای به منظور خرید 17 فروند دیگر از این پلتفرم‌های نسل پنجم در آینده درنظر گرفته شده است.

مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند تا نیروی هوایی این رژیم، مجموعا 50 جنگنده F-35 دریافت کرده و دو اسکادران 25 تایی از این جنگنده‌ها را تشکیل دهد. اسرائیل در سپتامبر 2010 ،‌19 جنگنده F-35 خرید. با درنظر گرفتن قرارداد جدید، مجموع جنگنده‌های F-35 خریداری شده توسط اسرائیل به 33 فروند می‌رسد. خرید این جنگنده‌ها به طور متوسط 110 میلیون دلار برای هر جنگنده هزینه برداشته است.

دومین قرارداد خرید جنگنده F-35 برای اسرائیل 2.82 میلیارد دلار هزینه داشته و شامل توسعه و ادغام سیستم‌های نبرد و هوادریای اسرائیلی در این جنگنده می شود . در این قرارداد همچنین حمایت لجستیکی ،‌ آموزش نبرد و فرود آوری به خدمه، قطعات جایگزین و خدمات نگهداری در اسرائیل نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N739875

وبگردی