آفتاب

افخم: آموزش و تسلیح تروریست‌ها در سوریه نقض صریح قوانین بین‌المللی است

افخم: آموزش و تسلیح تروریست‌ها در سوریه نقض صریح قوانین بین‌المللی است

سخنگوی وزارت امور خارجه آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح که معارضه معتدل سوریه نامیده می‌شوند را نقض صریح قوانین بین‌المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته که منجر به شکل گیری داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی شده است، توصیف کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار کرد: در شرایطی که تهدید گروه‌های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه‌ای جز ویرانی و قربانی شدن انسان‌های بی‌گناه بیش‌تری ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیری‌ها در حلب دانست.

افخم افزود: ساده‌ترین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه روشن است، دولت آمریکا و هم پیمانان آن حداقل به قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت بدان رأی داده به ویژه قطعنامه اخیر 2199 احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.

انتهای پیام

کد N739871

وبگردی