آفتاب
چاوش اوغلو:

برای عملیات در سوریه از هیچ کس اجازه نگرفتیم

برای عملیات در سوریه از هیچ کس اجازه نگرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به دخالت نظامی این کشور در خاک سوریه تاکید کرد آنکارا برای این کار از هیچ کس اجازه نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT ترکیه، «مولوت چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه عملیات ارتش برای آزادی نظامیان محصور این کشور در مقبره شاه سلیمان در خاک سوریه را نشانه قدرت این کشور دانست. وی ساعتی پیش طی کنفرانسی مطبوعاتی در آنتالیا گفت عملیات شب گذشته با شرکت بیش از 500 نظامی و تانک ها و خودروهای زرهی انجام شده و طی آن گروگان های ترک آزاد شده اند.

وی افزود دولت ترکیه اجرای این عملیات را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل و نیز ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری آمریکا رسانده است. چاوش اوغلو با این حال تاکید کرد که آنکارا برای اتخاذ این تصمیم از کسی اجازه نگرفته و با ارائه و ابتکار خود دست به این اقدام زده است.

به گفته وی، ترکیه با این اقدام نشان داد که در هر جای جهان اگر امنیتش به خطر افتد، به مقابله برخاسته و آن را نابود می کند. وزیر خارجه ترکیه یادآور شد کشورش با این عملیات به تروریست ها هشدار داد که نمی توانند با ارتش ترکیه شوخی کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای با اشاره به حمله ارتش ترکیه به این کشور آن را تجاوز آشکار توصیف کرد. گفتنی است ارتش ترکیه به بهانه حفاظت از مقبره شاه سلیمان وارد خاک سوریه شده و اقدام به خارج کردن بقایای جسد وی از این کشور کرد.

کد N739784

وبگردی