آفتاب

نقشه خیالی داعش برای عملیات در مصر، عربستان، اردن و سرزمین‌های اشغالی

نقشه خیالی داعش برای عملیات در مصر، عربستان، اردن و سرزمین‌های اشغالی

پایگاه "منبر رسانه‌ای جهادی" وابسته به داعش نقشه مناطقی را که این گروه‌ در مرحله آتی می‌خواهد در آنها دست به عملیات بزند، منتشر و تاکید کرد که در این مناطق هسته‌های مخفی و زیرزمینی داعش حضور دارند تا این عملیات را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پایگاه افراط‌گرایان تاکید کرد که با شروع عملیات، داعش از اعضای خود در مناطق مختلف از جمله شبه جزیره سیناء در مصر، خلیج عقبه در اردن و برخی مناطق در عربستان، سوریه و سرزمین‌های اشغالی که "گروه‌های زیرزمینی دارد" می‌خواهد حملات خود را آغاز کنند.

در توضیح نقشه عملیاتی داعش آمده‌ است: هنگامی که روز موعود برسد گروهی مجهز به خودروهای بمب گذاری شده حرکت می‌کنند که به گذرگاه ایلات (شهری در سرزمین‌های اشغالی) حمله کرده و از کوه‌های عقبه و سیناء به صورت بی‌هدف به سمت آنجا موشک‌ها روانه می‌شود و سپس گردان‌های ما به ایلات حمله می‌برند.

در ادامه این بیانیه آدعا شده است: نیروهای داعش پس از آغاز عملیات از عراق حرکت کرده و با گروه‌های قدرتمندی مستقیما برای سلاخی و ذبح به ایلات یهودی می‌روند و این حرکت‌ها به سمت بئر السبع و قدس ادامه می‌یابد. در این لحظه، اخبار در هر مکانی می‌پیچد و مردانی از شبه جزیره عرب و مصر و اردن به کمک می‌آیند.

بر اساس این طرح خیالی، همزمان با اقدامات مذکور، گروه‌هایی از داعش در عربستان و اردن به پا می‌خیزند و "مناطق مهمی" از این کشور‌ها را تحت تصرف خود در می‌آورند و سپس "گردان‌هایی از تبوک (شهری در شمال عربستان) و معان (شهری در اردن) خارج شده و صدها مین برای جلوگیری از پیشروی هر ارتشی کار می‌گذارند."

از آنجا که داعش تا کنون هیچ تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی یا منافع اسرائیل مطرح نکرده، در صحت مطالب منتشر شده در این

ادعای جدید تردیدهای زیادی وجود دارد.

انتهای پیام

کد N739694

وبگردی