آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

بسته بودن راه ۲۶۰روستا در اهر و هوراند/ کمبود ماشین آلات برف روبی

بسته بودن راه ۲۶۰روستا در اهر و هوراند/ کمبود ماشین آلات برف روبی

تبریز - فرمانداران اهر و هوراند از بسته بودن راه ۲۶۰ روستا در این دو شهرستان بدلیل بارش های سنگین روزهای گذشته خبر دادند.

بر همین اساس فرماندار اهر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش برف در چند روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: تمامی عوامل راهداری و شهرداری شهرستان در تلاش هستند تا جاده ها و معابر عمومی شهر را برف روبی کنند که در این بین عملکرد شهرداری نسبت به پاکسازی معابر مطلوب بوده است.

سید محمد عابدی با انتقاد از اینکه اهر با کمبود ماشین آلات برای برف روبی روبرو است، افزود: در داخل شهر اهر در مواقعی مانند امروز که شاهد بارش برف هستیم، دو دستگاه گریدر جوابگو نیست و حداقل شهر نیاز به چهار دستگاه ماشین برف روب سنگین می باشد.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی ۱۷۰ روستا مسدود است، اظهار داشت: بازگشایی محورهای اصلی همانند؛ جاده اهر – تبریز، اهر – مشگین شهر، اهر – هوراند - کلیبر، اهر - ورزقان در اولویت اداره راه و شهرسازی شهرستان قرار دارد که بعد از اتمام نسبت آنها به بازگشایی راه های روستایی اقدام خواهد شد.

راه ارتباطی ۹۰ روستا در هوراند مسدود است

فرماندار شهرستان هوراند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از مسدود بودن راه ارتباطی ۹۰ روستا در این شهرستان خبر داد و افزود: با این وجود بارش مداوم رحمت الهی در چهار روز گذشته موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شهرستان شده است.

ابراهیم فریادخواه با بیان اینکه در این چهار روز بیش از ۴۰ سانتی متر برف در منطقه باریده، گفت: غیر از محور اهر – هوراند سایر محورهای مواصلاتی و راه ۹۰ روستای شهرستان هوراند مسدود است که باعث تعطیلی مدارس هوراند در دو روز گذشته شده و این امر فردا نیز تداوم خواهد داشت.

وی با انتقاد از کمبود امکانات راهداری در هوراند افزود: این شهرستان به دلیل واقع شدن در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور نیازمند وجود امکانات و ماشین آلات سنگین کافی است که محقق نشدن این امر، باعث تاخیر در بازگشایی محورها و مسیرهای این شهرستان در زمان های بارش برف می شود.

فرماندار هوراند به تمهیدات اندیشیده شده در مواجهه با مشکلات درمانی در این گونه مواقع اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مادران باردار در فصول سرد سال در روستاهای شهرستان شناسائی شده و در چنین ایامی چند روز قبل از تولد نوزاد به مراکز درمانی منتقل می شوند تا خدای نکرده شاهد حادثه خاصی برای این عزیزان و فرزندان آنان در مواقع بارش برف سنگین نباشیم.

فریادخواه در پایان از امدادرسانی به یک بیمار قلبی بد حال در روستای بهرود هوراند خبرداد و گفت: با کمک نجاتگران و تلاش چندین ساعته آنها، این فرد نیز به سلامت به بیمارستان باقرالعلوم اهر منتقل شده است.

کد N739512

وبگردی