آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد:

جشنواره مدهامتان، نمادی از ارادت مساجد به قرآن است

جشنواره مدهامتان، نمادی از ارادت مساجد به قرآن است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جشنواره قرآنی مدهامتان را نمادی از اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم دانست و گفت: بالغ بر ۳۰ هزار چهره شاخص قرآنی مساجد در این مسابقات حضور داشتند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جشنواره قرآنی مدهامتان را نمادی از اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم دانست و گفت: بالغ بر ۳۰ هزار چهره شاخص قرآنی مساجد در این مسابقات حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که استان خوزستان اکنون با بارش باران از مشکلات فراوانی که با آن روبرو بوده شادمان است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما بر خوان نعمت قرآن کریم نشسته‌ایم، گفت: میان نعمت‌های الهی بالاترین آن قرآن و ولایت بیان شده است که در مقایسه میان آنها قرآن از جایگاه خاصی برخوردار بوده و آن را ثقل اکبر نامیده‌اند.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه ائمه هدی(ع) فرموده‌اند: «اگر سخنی از ما به شما رسید این سخن را بر قرآن عرضه کنید اگر تطابق داشت بپذیرید و در غیر این صورت آن را رها کنید» اظهار کرد: جایگاه قرآن کریم تا بدان جا مهم است که حضرت پیامبر(ص) در جنگ‌ها پرچم اسلام را به دست فردی می‌سپردند که انس و آ‌شنایی او با قرآن بیشتر بود.

وی با بیان اینکه همه ما با قرآن مأنوس هستیم اما نه آنچنان که شایسته کلام وحی است، گفت: خداوند در سوره الرحمن نعمت‌های الهی را شمارش فرموده که در رأس آن قرآن کریم قرار دارد که اگر خواهان حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی هستیم باید انسان با قرآن بیشتر شود و توجه به قرآن کریم محدود به فصول خاصی نباشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان نمادی از اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم است، عنوان کرد: این جشنواره فعالیت خود را از سال 81 آغاز کرد و امروز به این وسعت رسیده است و هر ساله شاهد حضور شاداب‌تر علاقمندان قرآنی هستیم. در نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بالغ بر 30 هزار چهره شاخص قرآنی مساجد حضور داشتند که از بین آنها 200 نفر در استان خوزستان با یکدیگر رقابت کردند و امروز 21 برگزیده در رشته‌های اذان، حفظ، ترتیل و قرائت تقدیر می‌شوند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه این حرکت باید استمرار یابد، تصریح کرد: آنچه برای قرآن در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با پیش از انقلاب رخ داده بالنده بوده است اما در مقایسه با شأن قرآن کریم قله‌های بلندتری باید فتح شود. در این راستا برنامه‌های قرآنی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه امروز و با پشتیبانی 21 هزار مسجد طرح تلاوت نور در حال اجرا است، گفت: در کنار آن هفت‌هزار مسجد به صورت روزانه یک آیه از قرآن را تفسیر می‌کنند که پرچم‌دار آن روحانیت است. اگرچه این اقدامات قابل تقدیر بوده اما این آمارها دلخوش‌کننده نیست و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه بزرگان و علمای ما همواره نسبت به قرآن احساس بدهکاری داشته‌اند، ادامه داد: این احساس نیز باید در ما شکل گیرد. همه این گام‌ها، نخستین است و تا رسیدن به مقصد فاصله داریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در قرآن کریم از جهاد با دشمن، جهاد اکبر یاد شده است، گفت: جهاد دیگری با نام جهاد کبیر نیز در قرآن وجود دارد که همان مقابله با جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه عاقبت دوری از قرآن کریم در آیه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا » بیان شده است، گفت: جانمایه اسلام و راه پیامبر(ص) قرآن است. باید در این مسیر با استحکام گام برداشته و برای حراست و صدور انقلاب اسلامی و ادامه راه امام و شهدا راهی جز قرآن و عترت وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N739218

وبگردی