آفتاب
رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق ندارد

آمریکا اراده‌ای برای دستیابی به توافق ندارد

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا اراده‌ای برای رسیدن به توافق ندارد در نتیجه به دنبال این است که از فرصت برای اعمال تحریم‌های بیشتر برای جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: گرچه آمریکایی‌ها تظاهر می‌کنند که می‌خواهند به توافق نزدیک شوند اما این اراده جدی و قطعی نیست به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران یک مرحله‌ای بودن توافق را نسبت به کلیات و جزئیات یکجا مطرح کرد.

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ در واقع این فرصت برای غربی‌ها وجود ندارد که احساس کنند می‌توانند وقت‌کشی کرده و از این فرصت تحریم‌ها و فشارهای بیشتری را برای ایران اعمال کنند.

وی همچنین اظهار کرد: هر آدم منصفی اگر رفتار و عملکرد آمریکایی‌ها را رصد کند چه در حوزه تروریسم و چه در حوزه بحث‌های هسته‌ای قطعا نتیجه می‌گیرد که آمریکایی‌ها نه در حوزه مبارزه با تروریسم و نه در حوزه مذاکرات هسته‌ای صادق نیستند.

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: بهترین دلیل ما این است که وقتی در ژنو نشسته و با آنها تفاهم کردیم که نسبت به مذاکرات هسته‌ای اصول و چارچوبی حاکم باشد، بر اساس آن اصول و چارچوب مذاکره صورت گیرد تا به یک راه‌حل نهایی و جامع برسیم و تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد هیچگونه تحریم جدی از ناحیه کشورهای 1+5 که شامل خود غربی‌ها و اتحادیه اروپا می‌شد صورت نگیرد اما شاهد بودیم که آنها بلافاصله بعد از این تفاهم‌نامه تحریم‌های جدید را اعمال کردند.

احمدی همچنین با اشاره به اعمال تحریم شرکت نفتکش ایران، اظهار کرد: تمام اینها مجموعه‌ای از سیگنال‌ها و علائمی است که به ما این درس را می‌دهد که آنها با ما صادق نیستند در غیر این صورت اگر چنانچه صادقانه برخورد کنند مشکل اصلی جمهوری اسلامی ایران با توجه به چارچوبی که برایش تعریف شده و نظارتی که بر آن اعمال می‌شود مشکل خاصی نیست.

انتهای پیام

کد N739024

وبگردی