آفتاب

شاعر خوزستانی در همایش جهانی صلح و آزادی تونس شرکت می کند

شاعر خوزستانی در همایش جهانی صلح و آزادی تونس شرکت می کند

اهواز- نویسنده و شاعر خوزستانی گفت: از من برای اولین بار در همایش جهانی (مهرجان الشعر العربی للحریة) در کشور تونس دعوت شد.

جمال نصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۰ مارس در منطقه سید بوزید که در آن بوعزیز، جوانی که خود را  برای شروع حرکت انقلابی مردم تونس در آتش سوزاند، زندگی می کرد؛ همایشی تحت عنوان آزادی و صلح برگزار می شود.

نصاری عنوان کرد: در این همایش چهار سخنران از ایران، مصر، فلسطین و یمن با عناوین مختلفی سخنرانی می کنند که از من به عنوان نماینده ایران و شعر سپید عربی در کشور دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به تاثیر جشنواره سپید عربی در ایران برای معرفی و نشان دادن ظرفیت های ادب عربی در ایران گفت: این برای اولین بار است که در یک نشست و همایش عربی، از شاعران استان خوزستان برای سخنرانی، نقد وبررسی دعوت می شود که این نشان از تاثیر برگزاری جشنوراه شعر سپید عربی ایران در شهر آبادان برای نشان دادن ظرفیت های ادبی خوزستان است.

نویسنده کتاب الشعر سلاح للبقا بیان کرد: موضوع سخنرانی من در این همایش که روز ۲۱ مارس خواهد بود، آئینه و حافظه در شعر سپید عربی در ایران است و ابعاد و زوایای این موضوع را در این سخنرانی بیان می کنم.

نصاری با اشاره به نام کشور های شرکت کننده در این دوره افزود: ۱۳کشور، عراق، ایران، سوریه، مصر، الجزایر، مراکش، یمن، فلسطین، اردن، موریتانی، لیبی، سودان و کشور میزبان یعنی تونس حضور دارند.

وی فعالیت های خود را در این دوره و خارج از این همایش برشمرد و گفت: علاوه بر شرکت در این مراسم، خارج از همایش در دو نشست بررسی کتاب «نگین های اشتیاق» نوشته لمیا عمر عیاد و بررسی کتاب «سایه رویا» از فوزیه العکرمی و با حضور وی در جلسه، شرکت می کنم.

این نویسنده و شاعر خوزستانی در پایان عنوان کرد: اولین دوره این همایش در سال ۲۰۱۲ با حضور جمعی از شعرای کشورهای عربی و کشور میزبان برگزار شد و متعاقب این حرکت، در  این دوره نیز جمعی از ادبای جهان عرب دعوت به عمل آمد.

کد N738912

وبگردی