آفتاب
قائم مقام سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد

کنترل کیفی و بهداشتی محصولات میوه و تره‌بار در پایتخت

کنترل کیفی و بهداشتی محصولات میوه و تره‌بار در پایتخت

قائم مقام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار از اجرای طرح نظارت کیفی و بهداشتی اماکن و محصولات سازمان میادین تره‌بار خبر داد و گفت: مراکزعرضه محصولات تا پایان سال به 90 بازار خواهد رسید که همه آنها از سوی سازمان کنترل کیفیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالحسین رحیمی قائم مقام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در حاشیه جلسه طرح نظارت کیفی و بهداشتی اماکن و محصولات سازمان به مناسبت بهار 94 گفت: هر سال دو بار این طرح برای ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برگزار می‌شود و نسبت به اجرا و ارائه با کیفیت محصولات سازمان میادین و اجرای شاخص‌های مدنظر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره دامپزشکی شهر تهران، مراکز بهداشتی وزارت بهداشت وکارشناسان خبره بخش خصوصی حوزه بهداشت اجرا می‌شود، گفت: طرح نظارت کیفی و بهداشتی اماکن و محصولات میادین میوه و تره‌بار ظرف یک ماه از ابتدا تا پایان اسفندماه بابیش از 130 شاخص ارزیابی اجرا می‌شود و طی این طرح، تمامی محصولات مورد کنترل 12 اکیپ کارشناسی ویژه قرار می‌گیرند.

بازارهای میادین میوه و تره‌بار افزایش می‌یابد

قائم مقام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار از فعالیت 187 مکان عرضه محصولات میوه و تره‌بار در شهر تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال بازارهای میادین میوه و تره‌بار به 190 بازار می‌رسد و تمامی غرفه‌ها و محصولاتی که عرصه می‌شود، مورد ارزیابی شاخص‌های مدنظرما قرار می‌گیرد و کاملا به لحاظ بهداشتی کنترل شده هستند.

رحیمی با بیان اینکه روزانه 450 هزار نفر از شهروندان به مراکز میادین میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند، اظهارکرد: در ایام پیش از نوروز میزان مراجعه شهروندان برای محصولات پروتئینی، فراورده‌های گوشتی و میوه و تره‌بار افزایش پیدا می‌کند و هدف اصلی ما حفظ شاخص‌های سلامت شهروندان است.

قائم مقام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در پایان درخصوص برخورد با متخلفان عنوان کرد: محصولاتی که شاخص سلامت نداشته باشند، ضبط و منهدم می‌شوند، چراکه اکیپ‌های نظارتی، اختیار کامل برای برخورد با متخلفان براساس آیین‌نامه‌ها و مقررات قانونی را دارا هستند.

به گزارش ایسنا، عفتی معاون بهداشت و کنترل کیفیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار نیز با تاکید بر اینکه در ماه اسفند تقاضا برای خرید محصولات میوه و تره‌بار افزایش می‌یابد، گفت: برای کنترل کیفیت این محصولات 130 شاخص در حوزه سلامت، محیط زیست و آسمان آبی و زمین پاک ارائه شده است.

وی ادامه داد: سازمان در دو بخش خرده‌فروشی در بازار‌های میوه و تره بار سطح شهر که شامل ارائه 60 درصد از اقلام مورد نیاز مردم می‌شود و تامین عمده محصولات برای بازارهایی جز مراکز عرضه شهرداری، کنترل کیفیت و نظارت بهداشتی انجام می شود تا علاوه بر پایانه‌های میادین تره‌بار شهرداری تهران کلیه محصولات در سطح شهر با کیفیت ارائه شوند.

معاون بهداشت و کنترل کیفیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در ادامه تاکید کرد: مسائل محیط زیستی مانند مصرف انرژی و یا استفاده از نایلکس‌های تجزیه‌پذیر نیز از ملاحظات زیست‌محیطی است که در مراکز سازمان میادین مورد توجه قرار گرفته است.

عفتی در پایان خاطرنشان کرد: 130 شاخص مدنظر سازمان با سه محور محصول، مکان عرضه محصول و نحوه عرضه محصولات طراحی شده است.

انتهای پیام

کد N738833

وبگردی