آفتاب
مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

رسیدن به توافق نیازمند حضور مدیران فنی در مذاكرات است

رسیدن به توافق نیازمند حضور مدیران فنی در مذاكرات است

اگرچه مذاكرات از سوی مسئولان وزارت خارجه پیگیری می شود اما برای رسیدن به توافق در سطح مدیران سیاسی، این مسئله نیازمند رسیدن به تفاهم در سطح مدیران فنی است.

یك تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاكید كرد: به نظر می‌رسد مذاكرات به حدی رسیده كه نیاز است مسئولان فنی در كنار مذاكره‌كنندگان حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری با حضور همه مسئولان باشد.

پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حضور علی‌اكبر صالحی و حسین فریدون در مذاكرات هسته‌ای٬ گفت: اگرچه مذاكرات هسته‌ای از سوی مدیران و مسئولان وزارت امور خارجه در حال پیگیری است٬ اما برای رسیدن به توافق در سطح مدیران سیاسی، این مسئله نیازمند رسیدن به تفاهم در سطح مدیران فنی است.

وی با بیان برای رسیدن به توافق، مسئولان فنی دو كشور درباره مسائل فنی به توافق برسند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مذاكرات به حدی رسیده كه نیاز است مسئولان فنی در كنار مذاكره‌كنندگان حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری با حضور همه مسئولان باشد.

این استاد دانشگاه شانس رسیدن به توافق را در زمان كنونی بالا دانست و ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است كه باید دید زمان چگونه پیش خواهد رفت٬ اما احتمال رسیدن به توافق در روزهای اخیر بیش از هر زمان دیگری است.

مجتهدزاده درباره دیدارهای دوجانبه هیات‌های مذاكره‌كننده ایران و آمریكا تصریح كرد: این دیدارها تاثیر بالایی در رسیدن به توافق دارند و می‌توانند بسترساز مذاكرات جمعی باشند و تا به حال نیز ایران سعی كرده است از این ظرفیت استفاده كند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی افزود: اگر این دیدارها تاثیری مثبت و رو به جلو نداشت‏، صورت نمی‌گرفت و متوقف می‌شد.

 

کد N738730

وبگردی