آفتاب

سفیر عراق در آمریکا: 2015 سال سرنوشت‌ساز در جنگ علیه داعش است

سفیر عراق در آمریکا: 2015 سال سرنوشت‌ساز در جنگ علیه داعش است

سفیر عراق در آمریکا با بیان اینکه سال جاری میلادی سالی سرنوشت‌ساز در جنگ علیه داعش در عراق است، از کشورهای عضو ائتلاف خواست تا حمایت بیشتری را از عراق برای مقابله با داعش به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "لقمان الفیلی"، سفیر عراق در آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، گفت: جنگ ما با داعش تنها در یک جبهه نیست. اقلیم کردستان یک جبهه است، جبهه دیگری در مرکز و جبهه سومی در غرب کشور است. نیروهای عراقی با تمامی توان وامکانات خود در کنار پیشمرگ‌ها با داعش مقابله می‌کنند اما ما با مشکل کمبود منابع مواجه هستیم.

وی افزود: ما ماهیت درگیری‌ها را درک می‌کنیم. جبهه جنگ علیه داعش تنها یک جبهه نیست. ما همانطور که باید توجه‌مان را بر شکست دادن داعش متمرکز کنیم، باید از عدم نقض حقوق بشر نیز اطمینان حاصل کنیم.

لقمان الفیلی در خصوص حمله داعش به منطقه البغدادی که در نزدیکی پایگاه عین الاسد قرار دارد، گفت: این حمله، حمله‌ای شدیدتر بود. ما به حمایت هم‌پیمانان خود از طریق حملات هوایی علیه داعش نیاز داریم. از همان روز اول نیز خواهان این شدیم و گفتیم که عراق مهمات و سلاح کافی ندارد و ما به سلاح‌های پیشرفته نیاز داریم.

سفیر عراق در آمریکا گفت: سال جاری میلادی سالی سرنوشت‌ساز در جنگ علیه داعش در عراق است. داعش از موصل رانده خواهد شد. با این حال از کشورهای عضو ائتلاف می‌خواهیم تا حمایت بیشتری را از ما برای تحقق این هدف به عمل آورند.

انتهای پیام

کد N738596

وبگردی