آفتاب
فیاضی به ایسنا خبر داد،

طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا در دستور کار نمایندگان مجلس

طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا در دستور کار نمایندگان مجلس

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس از پیگیری تعدادی از نمایندگان برای طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای مواضع مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تحریم‌ها و اقدامات بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.

وی با بیان این که ایران با داشتن تقریبا 70 درصد گاز دنیا به عنوان منبع بزرگ انرژی به شمار می‌رود گفت: از خرداد ماه روسیه صادرات گاز کشورش به اروپا را قطع کرده و تنها راه برای صادرات گاز به اروپا ایران است.

نماینده مردم نور در مجلس یاد آور شد:‌ در سال 2008 قراردادی با میزان 5/5 میلیارد متر مکعب با 31 صفحه شد که بعدها در سال 2010 با فشار آمریکا این قرارداد به طور یک جانبه لغو شد. البته صادرات گاز ایران به اروپا مستلزم توسعه پارس جنوبی است و توسعه پارس جنوبی نیز با مشارکت آنها امکان پذیر می‌شود.

فیاضی خاطر نشان کرد‌:‌ آمریکایی‌ها امیدشان به این است که تا در سناریویی که برای طرح‌ها بعدی تشدید تحریم‌ها در نظر دارند به طور عجیبی موضوع صادرات گاز ایران به اروپا را مستثنی کنند. البته مجلس شورای اسلامی به عنوان یک اقدام بازدارنده این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد. چرا که مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرموده‌اند اگر آنها تحریم می‌کنند ما چرا تحریم نکنیم.

انتهای پیام

کد N738486

وبگردی