آفتاب

کشته شدن بیش از 130 میانماری در جریان درگیری با شورشیان در نزدیک مرز با چین

کشته شدن بیش از 130 میانماری در جریان درگیری با شورشیان در نزدیک مرز با چین

ارتش میانمار از کشته شدن بیش از 130 تن در جریان درگیری‌ با شورشیان در شمال شرق این کشور خبر داد و اعلام کرد، هنوز هیچ ثباتی در منطقه که با چین هم مرز است برقرار نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها در منطقه دور افتاده "کوکانگ" واقع در استان "شان" میانمار از نهم فوریه 2015 آغاز شد و شورشیان به سربازان میانماری حمله کردند؛ اقدامی که باعث فرار 30 هزار غیرنظامی به نواحی مرزی با چین شده است. در این درگیری‌ها بیش از 130 هزار تن کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع میانمار در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز این درگیری‌ها گفت: در این درگیری‌ها 61 نیروی ارتش و پلیس به همراه 76 شورشی کشته شدند.

بیش از 100 تن از اعضای ارتش و پرسنل نظامی میانمار هم زخمی شده‌اند.

وی افزود: به خاطر شدت این درگیری‌ها از هیلی کوپترها نیز برای هدف قرار دادن شورشیان استفاده می‌شود. مادامی که ثبات برقرار نشده این درگیری‌ها ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت دفاع میانمار به تعداد تلفات غیرنظامیان در داخل و حومه شهر "لائوکای" که درگیری در آن متمرکز است، اشاره نکرد.

همچنین شورشیان به هیات صلیب سرخ محلی حمله کرده و دو تن از امدادگران را زخمی کردند؛ اقدامی که باعث شد تا این نهاد محلی فعالیت امدادرسانی خود را به حالت تعلیق درآورد.

شورشیان کوکانگ چین یا "ارتش ملی ائتلاف دموکراتیک" که برای خودمختاری می‌جنگند، حمله به این کاروان صلیب سرخ محلی را رد کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد غیرنظامی در منطقه درگیر گیر افتاده‌اند اما در حالیکه شواهد نشان از فرار غیرنظامیان به سمت جنوب غرب چین دارد، ده‌ها هزار تن دیگر در داخل میانمار آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

از آغاز درگیری‌ها چند هزار تن از ساکنان به یک صومعه در شهر "لاشیو" واقع در 140 کیلومتری جنوب منطقه درگیر رفته و پناه گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N738483

وبگردی