آفتاب
وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات امنیت را برای رشد و شکوفایی اقتصادی برقرار می‌کند

وزارت اطلاعات امنیت را برای رشد و شکوفایی اقتصادی برقرار می‌کند

وزیر اطلاعات با اشاره به ضرورت همکاری سرویس اطلاعاتی منطقه در جهت بسترسازی و تعاملات اقتصادی گفت: وزارت اطلاعات امنیت را برای رشد و شکوفایی اقتصادی برقرار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمود علوی امروز یکشنبه در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای ضمن تاکید بر نقش استانداران و سفرا گفت: امروز نقش مجموعه ها، سازمان ها و اتحادیه های بین المللی، قاره ای و منطقه ای در روابط بین المللی کمتر از نقش کشورها نیست.

وی یکی از منافع مشترک کشورهای منطقه را مسئله امنیت نامید و گفت: امنیت نقش بسیار ارزشمندی در رشد و توسعه ایفا می کند لذا در این جهت احساس می کنیم همکاری سرویس های اطلاعاتی منطقه در جهت بسترسازی و تعاملات اقتصادی یک ضرورت است لذا با کشورهای منطقه ارتباط و تعامل داریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران تلاش دارد امنیت را در همه عرصه ها بخصوص اقتصاد فراهم کند، گفت: ان شاء الله با همکاری سرویس های اطلاعاتی و همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم امنیت را در روابط میان کشورهای همسایه جاری کنیم.

علوی با اشاره به بعد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران گفت: این فرهنگ در پرتو امنیت و اقتصاد امکان پذیر است و کشوری که بخواهد فرهنگ عبودیت بر آن حکمفرما باشد باید اقتصاد و امنیت را برپا کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی گفت: حرکت امروز تجلی اراده ایران در پیمودن این مسیر است که اقتصاد را شکوفا کند و برای این شکوفایی نیز وزارت اطلاعات امنیت را برقرار می کند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: دستگاه های مختلف اجرایی کشور همچون وزارت اطلاعات، وزارت کشور، اتاق بازرگانی و وزارت خارجه با دست به دست هم دادن باید حرکت مستمر و با ثباتی را در جهت رشد و اعتلای منطقه در گسترش مبادلات اقتصادی داشته باشند و امیدواریم که خیر و برکت این نشست برای ایران و کشورهای همسایه خود را نشان دهد.

کد N738323

وبگردی