آفتاب

غرب به دنبال راه انداختن جنگ مذهبی است

غرب به دنبال راه انداختن جنگ مذهبی است

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است غرب با اجرای پروژه اسلام هراسی به سمت اسلام ستیزی و برانگیختن جنگ مذهبی است.

افسانه شیپوری:  پدیده اسلام هراسی یا اسلام‌فوبیا، واژه ای است که طی چند سال اخیر، در ادبیات رسانه ای با آن بسیار مواجه شده‌ایم. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این پدیده پس از وقایع 11 سپتامبردر آمریکا بروز یافت. قتل سه دانشجوی مسلمان فلسطینی وسوری توسط همسایه آمریکایی در کارولینای شمالی در حالی صورت گرفت که رسانه‌های غربی دراین خصوص سکوت اختیار کردند. هر چند به گفته کارشناسان اقدامات خشونت آمیز، قتل و توهین به نام مذهب یا علیه مذهب به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما بی توجهی رسانه های آمریکا به کشته شدن این سه جوان مسلمان و عادی جلوه دادن آن، نشان می دهد که رویکرد آمریکا و غرب درباره وقایعی همچون (شارلی ابدو) و ( چپل هیل ) بسیار متفاوت است.  حسین شیخ الاسلام معتقد است قتل سه دانشجوی مسلمان تحت تاثیر تبلیغات سوء علیه اسلام انجام شده است. در ادامه مشروح گفت وگو با مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی را در این رابطه می خوانید.

تحلیل شما از گسترش اقدامات و تمایلات اسلام‌ستیزانه در اروپا و آمریکا چیست؟
غرب سالها است که ترویج اسلام‌هراسی واسلام‌ستیزی می‌کند. با نگاه به چند سال گذشته و وقایع اسلام ستیزانه در کشورهای اروپایی وآمریکایی به خوبی می توان دریافت که این روند، از قبل برنامه‌ریزی شده و غرب آن را با هدف مقابله با اسلام دنبال می‌کند.
انتشار کتاب شیطانی سلمان رشدی، کاریکاتور موهن شارلی ابدو، پرونده‌سازی علیه مسلمانان، تخریب مساجد، اقدامات گروه تروریستی داعش، ضرب وشتم مسلمانان و اخیرا قتل سه دانشجوی مسلمان در آمریکا ، نمونه هایی از دین‌هراسی و دین‌ستیزی در غرب است که متاسفانه پس از وقایع 11 سپتامبر ، موج اسلام‌ستیزی و آزار واذیت مسلمانان در آمریکا به شدت افزایش یافته است. به راه انداختن جنگ‌های نظامی در خاورمیانه ، و برنامه‌ریزی جنگ‌ نرم در حوزه‌های مختلف فرهنگی،سیاسی، اقتصادی و خلاصه به پا کردن جنگ همه‌جانبه علیه مسلمانان به خواست آمریکا و حامیانش صورت می گیرد.
 افکار عمومی  پس از وقایع (شارلی ابدو) شاهد بودند که رسانه‌های غربی نوک پیکان حملات خود را متوجه اسلام و مسلمانان کرده ،بدون آنکه به افراط‌گرایی حاصل از ترویج عقاید داعشی و القاعده اشاره کنند. ولی اکنون حادثه (چپل هیل) را تنها نتیجه یک نزاع بین دو همسایه بر سر جای پارک می‌دانند و به‌دنبال پاک کردن هر گونه ردپای اسلام ستیزی در این واقعه هستند. بی‌توجهی رسانه‌های غربی به کشته شدن سه جوان دانشجوی مسلمان و عادی جلوه‌ دادن آن تبعیض و نقض حقوق بشر است و نشان از رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا دارد. چرا مسلمانان در آمریکا حقوق بشر نداردند؟ پاسخ به این سوال رویکرد نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه سیاستمداران آمریکایی را نشان می دهد. تردیدی نیست که قتل سه دانشجوی مسلمان نیز تحت تاثیر تبلیغات سوء علیه اسلام انجام شده است.

اما با این وجود در کنار اقدامات اسلام‌ستیزانه، با روند رو به رشد گرایش به اسلام در آمریکا واروپا مواجه‌ایم.
همین موضوع یکی از دلایلی است که غرب با اسلام مبارزه می کند. با وجود اقدامات و تبلیغات اسلام‌ستیزانه ،روند گرایش به اسلام در آمریکا و اروپا سیر صعودی دارد و سالانه شاهد مسلمان شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان کشورهای غربی به دین مبین اسلام هستیم. یکی از نمونه‌های بارز دین‌ستیزی آمریکا، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که به ترفندهای مختلف سعی در براندازی و مقابله با نظام ما را داشته و دارد.
پس از پیروزی انقلاب، غربی‌ها وبه خصوص آمریکا هر اقدامی علیه این نظام نوپا، انجام دادند تا این نظام، که آقایی آنها را زیر سوال برده است و یک رقیب جدی برای آنها محسوب می شود، به جهانیان بد معرفی کنند. در راه مقابله با انقلاب ما از هیچ کینه‎ورزی کوتاهی نکردند و به انواع مختلف سعی در جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی و گسترش آن به سایر کشورها داشتند و دارند. هر چند در این مبارزه جمهوری اسلامی همیشه پیروز بوده و هست. انقلاب ما برای آمریکا و غرب یک چالش بزرگ است.
به این دلیل که  نظام ما توانسته در مقابل نظام لیبرال دموکراسی بایستد واز نظر فلسفی و اجرایی با آن هم‌آوردی کند. پس از سوءاستفاده «ماتریالیستی» از دین و جنایت‌هایی که در «قرون وسطی» انجام دادند و دین را مساله فردی و سیاست را مساله اجتماعی عنوان کردند، پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی برباورهای آنها کشید و پاسخ منطقی به (یکپارچگی دین وسیاست) داد و نظامی یکپارچه و مردم سالار بنا شد که غرب به خود ندیده بود. هرچند غرب ادعای نظام پارلمانی و مردم‌سالاری دارد، اما رئیس جمهور هر وقت صلاح ببیند می تواند پارلمان را منحل کند. ولی در ایران اینگونه نیست و این موضوع جدیدی برای هم‌آوردی با غرب شد.

اشاره داشتید به اینکه انقلاب اسلامی چالش پیش روی غرب است،یعنی پروژه ایران‌هراسی در دستور کار غرب است؟ 
دقیقا.  ایران هراسی روی دیگر سکه اسلام هراسی است. شکست‌های پی درپی غرب درمقابل ایران بهانه ای است که آمریکا وغرب پروژه ایران هراسی را دنبال کنند. فرو ریختن نظام شاهنشاهی در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، شکست صدام در جنگ تحمیلی با ایران، قضیه لانه جاسوسی، بحث انرژی هسته ای ، مدافع مستضعفین و عدالت محوربودن نظام ما و از همه مهمتر«استقلال طلبی» جمهوری اسلامی است که قدرتهای دنیا نمی توانند قدرتی برتر را در مقابل خود ببینند. آمریکا می خواهد کاری کند که فرهنگ وهویت ما به شکل آنها درآید ، اما ما قاطعانه هویت خود را حفظ کرده و خواهیم کرد. همین موضوع سبب شده تا غرب برای از میان بردن اسلام وانقلاب اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نکند. در تحقق این امر نیز از هیچ دروغ پردازی در رسانه‌های خود کوتاهی نمی کنند.
غرب تمام ابزارها و تلاش خود را به کار گرفته تا مسیحیان را علیه مسلمانان بسیج کند و از این طریق جنگ مذهبی راه بیاندازد. در جنگ های 33 روزه و 22 روزه، قدرت و حمایت جمهوری اسلامی از مردم بی دفاع غزه ، منجر به پیروزی حق بر باطل شد و خشم  رژیم صهیونیستی و حامیانش را برانگیخت. با کنار هم چیدن پیروزی های نظام اسلامی در میدان های مختلف نبرد با ابرقدرت ها، و از سوی دیگرصدور و ترویج انقلاب اسلامی به سایر کشورها به این نتیجه می رسیم که چرا غرب و به خصوص آمریکا ایران هراسی را در دستور کار خود دارد. در همین حین، پس از حوادث فرانسه و تبلیغات سوء درباره مسلمانان، نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی ، منتشر می‌شود، پیامی که جوانان را مخاطب قرار داده است.

دلیل اینکه مقام معظم رهبری جوانان را خطاب قرار دادند،چیست؟
مقام معظم رهبری با تدبیر و آگاهی این نامه را نوشتند. درست در زمانی که تبلیغات فراگیر اسلام هراسانه و نیز روند اقدامات ضد اسلام و مسلمانان در غرب افزایش یافته، نامه رهبری خطاب به جوانان اروپایی وآمریکایی منتشرمی شود. پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان درباره آشنایی آنها با اسلام از طریق قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام(ص) است و ازمنافعی که قدرت های بزرگ از سیاه نمایی و تصویرسازی غلط علیه اسلام دنبال می کنند، آنها را بر حذر داشتند. رهبری در این نامه ، جوانان را خطاب قرار می دهند نه سیاست مداران را، چرا که صداقت از سیاست‌مداران به دور بوده و تنها جوانان با صداقت راه را برمی گزینند وبه همین دلیل آنها را دعوت به حقیقت جویی درباره اسلام می کنند. شاهدیم که نامه رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت از این جهت که پیام اسلام صلح و دوستی است نه خشونت وافراط‌گری. رهبر انقلاب این نامه را در بهترین زمان ممکن و از روی تکلیف انجام داده اند و این نشان از به کارگیری دیپلماسی قوی در زمان درست است .

کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی باید چه راهکاری را درپیش بگیرند؟
همان طور که شاهدیم غرب در عرصه های مختلف تنها آتش حسادت و کینه‌ورزی علیه مسلمانان را درجهان مشتعل می کند. زمانی که به نفعشان است مانند قضیه ( شارلی ابدو) درصدد همدردی برمی آیند و زمانی که به نفعشان نیست در قتل سه دانشجوی مسلمان در (چپل هیل) تنها سکوت می کنند. جنگ غرب با اسلام و مسلمانان در نقاط مختلف جهان، از غزه و سومالی، عراق گرفته تا آمریکا و اروپا هر یک به شکلی خود را نشان می دهد. کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و با وحدت و یکپارچگی در برابر اسلام‌ستیزی غرب بایستند. تا زمانی که جهان اسلام وحدت خود را حفظ کند، هیچ قدرتی نمی تواند به اسلام ضربه بزند. در این میان نقش رسانه ها بسیار می تواند مفید باشد .رسانه های وابسته به جهان  اسلام با فرهنگ سازی و تبیین آرمان‌های انسانی اسلام در سطوح مختلف می توانند به تنویر افکار عمومی جهان بپردازند. غرب از فراگیر شدن بیداری اسلامی در سراسر جهان وحشت دارد، به همین دلیل در مقابل اسلام و مسلمانان ایستاده است، اما سرانجام این حق است که بر باطل پیروز می شود.   

4949

کد N738238

وبگردی