آفتاب

تظاهرات مصری‌ها در مقابل سفارت قطر در قاهره

تظاهرات مصری‌ها در مقابل سفارت قطر در قاهره

به دنبال اقدام نماینده مصر در اتحادیه عرب مبنی بر متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، ده‌ها مصری در مقابل سفارت قطر در قاهره تظاهرات و مخالفت خود را با بازگشت مجدد سفیر قطر به قاهره اعلام کردند. در همین حال دادگاه رسیدگی به امور فوری مصر قرار است امروز شکایتی را علیه قطر مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ده‌ها تن از اعضای حزب "جنبش مردمی عرب" به درخواست محمود بدر، رهبر جنبش "تمرد" در مصر تظاهراتی را در مقابل سفارت قطر در قاهره برگزار و مخالفت خود را با بازگشت مجدد سفیر قطر به مصر اعلام کردند.

در پی اقدام نماینده مصر در اتحادیه عرب مبنی بر متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، دوحه سفیر خود را از قاهره فراخواند.

همچنین منابع قطری گزارش دادند اتحادیه عرب در نشست اخیر خود با بندی که به مصر اجازه حملات نظامی در داخل لیبی را می‌دهد، مخالت کرد. وزارت خارجه قطر نیز از مصر خواست که دوحه را در شکست‌های خود شریک نداند و اعلام کرد که قطر همواره از اراده مردم مصر و ثبات آن حمایت کرده است. شورای همکاری خلیج فارس نیز اتهامات مصر علیه قطر را رد و محکوم کرد.

در همین راستا قرار است دادگاه رسیدگی به امور فوری اسکندریه امروز (یکشنبه) شکایتی را که طارق محمود، دبیرکل حمایت از صندوق "مصر زنده باد" علیه قطر ارائه و در‌آن خواسته قطر را کشور حامی تروریسم به حساب آورند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

طارق محمود در شکایت خود اعلام کرده که قطر از 25 ژانویه 2011 با حمایت از اخوان المسلمین چه از طریق مالی و چه لجستیکی در امور داخلی مصر مداخله کرده است.

انتهای پیام

کد N738213

وبگردی