آفتاب

نگرانی جان کری درباره خطر عدم پرداخت درآمدهای بلوکه شده فلسطین

نگرانی جان کری درباره خطر عدم پرداخت درآمدهای بلوکه شده فلسطین

وزیر خارجه آمریکا نگرانی خود را نسبت به عدم توانایی تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام فعالیت‌های مطلوب در صورت عدم تحویل درآمدهای مالیات‌های بلوکه شده توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نسبت به وقوع بحران دیگری در منطقه در صورتی که فلسطینی‌ها این اموال را تحویل نگیرند، هشدار داد.

کری در کنفرانس خبری عنوان داشت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری امنیتی خود را با اسرائیل متوقف کند یا تصمیم بگیرد به دلیل بحران اقتصادی فعالیت‌ها را متوقف کند که این امر در صورت عدم پرداخت درآمدهای بیشتر در آینده صورت خواهد گرفت ما آن زمان با بحران دیگری مواجه خواهیم بود.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مانع از این امر شویم و علت تماس‌های ما با طرف‌های اصلی این است تا نگرانی خود را اظهار کنیم و با همدیگر تلاش کنیم به راه حلی برای این مساله دست یابیم.

رژیم صهیونیستی از ماه میلادی گذشته در واکنش به اقدامات فلسطینی‌ها جهت پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی، پرداخت این اموال را به تشکیلات خودگردان به حالت تعلیق درآورده است.

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است: تحویل بیش از 100 میلیون دلار از درآمدهای مالیات‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین را به حالت تعلیق درآورد.

درآمدهای این مالیات‌ها برای تشکیلات خودگردان فلسطین حیاتی است.

انتهای پیام

کد N738177

وبگردی